تشکیل شورای نظارت بر نشریات دانشگاهی در ابتدای سال تحصیلی/ شیوه‌نامه نشریات بازنگری می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل شورای نظارت بر نشریات دانشگاهی در ابتدای سال تحصیلی خبر داد.

غلامرضا غفاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در ابتدای آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی با ماه محرم مصادف شده است، در نتیجه بیشتر فعالیت‌هایی که از طریق وزارت علوم با دانشگاه‌ها هماهنگ شده است، در زمینه مسائل و موضوعاتی است که به ماه محرم مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اربعین حسینی با روزهای پایانی مهر ماه مصادف شده است، برنامه‌های زیادی در راستای برگزاری این مراسم از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسیاری از دانشجویان در راهپیمایی بزرگ اربعین در سال جاری شرکت خواهند کرد. در حال حاضر ثبت‌نام دانشجویان به پایان نرسیده و نمی‌توان گفت که چه تعداد دانشجو برای شرکت در این راهپیمایی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: تجربه نشان داده است که معمولا استقبال دانشجویان از شرکت در این مراسم بیشتر از سال گذشته است. علاوه بر آن بیشتر برنامه های فرهنگی دانشگاه‌ها درصدد آن هستند که بیشتر به آموزه‌های عاشورا و قیام حضور اباعبدلله الحسین بپردازند و در نشست‌ها و همایش‌های فرهنگی موضوعات این چنینی را لحاظ کنند. باقی فعالیت‌های فرهنگی همانند سال‌های گذشته پیش می‌رود.

غفاری با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی در حوزه نشریات اظهار کرد: در حوزه نشریات اخیرا موفق به برگزاری جشنواره «تیتر 11» شدیم. در آغاز سال جدید باید شورای نظارت بر نشریات دانشگاهی تشکیل شود. یکی از بحث‌هایی که از سال قبل آغاز شد اما به اتمام نرسید، موضوع بازنگری شیوه نامه نشریات است که در سال جدید بر آن تمرکز خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: بازنگری بخشی از این شیوه نامه به خوبی پیش رفته است، این موارد باید در شورا نیز مطرح شود. در حال حاضر در حال جمع‌آوری نقطه نظرات مختلف از صاحب‌نظران و مسئولان حوزه نشریات هستیم تا این شیوه‌نامه اصلاح شود. تمامی این فعالیت‌ها در نهایت زمینه را برای فعالیت بیشتر نشریات در دانشگاه‌ها فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027979

وب گردی

وب گردی