همکاری دانشگاه آزاد اسلامی  و آستان قدس رضوی در حوزه  تمدن‌سازی علمی

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عقد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه و آستان قدس رضوی در خصوص تمدن‌سازی علمی نیز از دستاوردهای معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حسن خیری عصر امروز در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد حبیبی واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه گفت: رویکرد فرهنگی بدون رویکرد پژوهشی به فرهنگ ابتر بوده و پژوهشکده‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تضمین و پشتوانه علمی و اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی به مطالعات و پژوهش‌های عمیق و راهبردی نیاز دارد، «علوم اجتماعی در خدمت انقلاب» شعار اساسی این پژوهشکده بوده و در این مدت از برنامه‌های متکثر کم بازده اجتناب می‌کند.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: این پژوهشکده در عرصه‌های علوم اسلامی و علوم انسانی وارد شده و در راستای تعالی و تحول علوم انسانی گام برمی‌دارد. بخشی از قوه عاقله تحول علوم انسانی و اسلامی نیز امروز برعهده پژوهشکده گذاشته است. توجه به مقوله‌های هویتی و تمدنی نیز یکی از کارهای زمین مانده بود که پژوهشکده طرح‌ها و برنامه‌های مطلوبی نیز در این حوزه در پی گرفته است.

وی اظهار کرد: عقد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه و آستان قدس رضوی در خصوص تمدن‌سازی علمی نیز از دستاوردهای معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است. ایجاد کمیته‌ها و هیئت‌های تخصصی کرسی‌های آزاد اندیشی و ترویجی با تدوین شیوه‌نامه های اجرایی و ابلاغ آن توسط معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صورت گرفت.

خیری بیان کرد: معاونان فرهنگی و دانشجویی باید اهتمام ویژه‌ای به کرسی‌های آزاداندیشی داشته باشند، زیرا که این مقوله هم جزو مطالبات مقام معظم رهبری بوده و هم از راهبردهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی به‌شمار می‌رود. بعضی از استان‌ها باید تلاش بیشتری برای تبیین و اجرای این محافل داشته باشند.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیمایش سواد انقلابی دانشجویان ازجمله برنامه‌هایی است که این پژوهشکده به زودی به آن ورود خواهد کرد. اکنون ۲۲ دفتر از پژوهشکده در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است که باید تقویت شود. کارگروه گام دوم انقلاب بلافاصله بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری از دیگر فعالیت‌های پژوهشکده است که با هماهنگی دبیرخانه مرکزی بیانیه در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی درحال پیگیری است.

خیری در پایان تاکید کرد: واکاوی در زمینه مبارزه با مفاسد اخلاقی که از مطالبات جدی رهبری معظم انقلاب است آغاز شده، مدل‌ها و راهبردهای پژوهشی این مقوله نیز احصا و با رویکرد نتیجه‌گرایی درحال پیگیری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027980

وب گردی

وب گردی