لزوم راه‌اندازی و تقویت کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم راه‌اندازی و تقویت کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالمجید طالب‌تاش در دومین روز از نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن استاد حبیبی واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه برگزار‌ شد، اظهار کرد: بهترین راه مبارزه با شبیخون‌های فرهنگی تقویت برنامه‌های قرآنی و معرفت افزایی در میان دانشجویان است.

وی دامه داد: کانون‌های قرآن و عترت باید راه‌اندازی و تقویت و محل ورود و خروج دانشجویان شود.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساختار و چارت فرهنگی کانون‌های قرآن و عترت به‌تازگی ابلاغ شده است، در تقویت این کانون‌ها شاهد اهتمام ویژه‌ای را از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هستیم. توانمندسازی نیروهای تلاشگر و کارشناسان فرهنگی واحدها باید ازجمله اولویت‌های معاونان فرهنگی و دانشجویی قرار گیرد.

وی بیان کرد: درس آشنایی با قرآن کریم خارج از سرفصل شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و مسئول مستقیم برگزاری این درس در دانشکده‌ها برعهده کانون‌های قرآن و عترت و شخص معاون فرهنگی و دانشجویی واحد دانشگاهی است.

طالب‌تاش افزود: بازنگری و انتشار منبع و اپلیکیشن آشنایی با این واحد درسی توسط واحد تبریز درحال انجام است. درس آشنایی با قرآن کریم یک واحد نظری است که در دو ساعت ارائه می‌شود.

طالب‌تاش در پایان گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی علاوه بر فعالیت‌های ابلاغی و ترویجی، اهتمام ویژه‌ای در فعالیت‌های پژوهش قرآنی به‌عنوان باقیات صالحات به جای بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027987

وب گردی

وب گردی