انتخاب دانشگاه‌های تهران و بهشتی توسط رتبه‌های برتر کنکور انسانی، نافی قابلیت‌های دانشگاه علامه طباطبایی نیست

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: حضور رتبه‌های یک تا 10 کنکور انسانی در دانشگاه‌های دیگر، نافی قابلیت‌های دانشگاه علامه طباطبایی نیست

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه علامه طباطبایی بین دانشگاه‌های سطح یک ایران، تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی محسوب می‌شود؛ اما این دانشگاه با وجود در اختیار داشتن دانشکده‌ها و استادان باکیفیت، انتخاب نخست هیچ‌یک از 10 رتبه برتر گروه علوم انسانی در کنکور سال 98 نبوده است.

در گزارشی که روز 17 شهریورماه 98 منتشر کردیم، انتخاب نخست رشته و دانشگاه رتبه‌های برتر پنج گروه آزمایشی به تفکیک مشخص بود و دانشگاه علامه طباطبایی، جایی بین انتخاب‌های نخبگان گروه علوم انسانی نداشت. از جمع 10 رتبه برتر گروه انسانی، 9 نفر دانشگاه تهران را انتخاب کردند و نفر دهم نیز دانشگاه شهید بهشتی را برگزید؛ این در حالی است که رئیس دانشگاه علامه طباطبایی سال گذشته در گفت‌وگویی رادیویی، این دانشگاه را یکی از قطب‌های اصلی علوم انسانی در ایران نامید.

حسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتخاب دانشگاه‌هایی غیر از علامه طباطبایی توسط رتبه‌های تک‌رقمی گروه علوم انسانی در کنکور 98 اظهار کرد: قدمت، برند و قابلیت‌های علمی دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی بسیار قابل توجه است. اتفاقی طبیعی به نظر می‌رسد که این دو دانشگاه، انتخاب اول تعداد زیادی از دانشجویان باشند؛ اما باید در نظر بگیریم رتبه‌های یک تا 10 و 30 تا 40 کنکور، اختلاف سطح چندانی با یکدیگر ندارند.

وی ادامه داد: بسیاری از داوطلبانی که دانشگاه علامه طباطبایی را انتخاب می‌کنند، رتبه‌های دورقمی هستند و استعدادهای درخشانی دارند که بسیار قابل احترام است. اصلاً نگران و ناراحت نیستیم که رتبه‌های یک تا 10 کنکور در گروه علوم انسانی به دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی می‌روند؛ چون این دانشگاه‌ها از نظر قدمت، برند و قدرت علمی جزو دانشگاه‌های برتر کشور محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: حضور رتبه‌های یک تا 10 کنکور انسانی در دانشگاه‌های دیگر، نافی قابلیت‌های دانشگاه علامه طباطبایی نیست؛ چون دانشگاه علامه از نظر ادغام مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه جوان‌تری به‌شمار می‌رود و ممکن است برند این دانشگاه در عرصه بین‌المللی به اندازه دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی شناخته‌شده نباشد.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: البته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، رشته‌هایی داریم که بعضی از رتبه‌های اول، دوم و سوم کنکور برای ادامه تحصیل، دانشگاه علامه طباطبایی را انتخاب می‌کنند؛ به‌طور مثال در رشته‌های مدیریت تکنولوژی، بعضی گرایش‌های حقوق و علوم یا ریاضیات مالی. همان‌طور که وقتی رتبه‌های برتر در مقاطع بالاتر، دانشگاه علامه را برمی‌گزینند، نافی ارزش‌های دانشگاه‌های دیگر نیست، عکس این موضوع نیز صادق است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027995

وب گردی

وب گردی