دستور حناچی برای عزل پیمانکاران خاطی در موضوع حذف نام شهدا

شهردار تهران به همه شهرداران مناطق دستور داد تا هرچه سریعتر اشکالات مربوط به تابلوی نام شهدا را رفع کرده و پیمانکاران متخلف عزل شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در دستورالعملی خطاب به همه شهرداران مناطق و روسای سازمان‌های تابعه بر حفظ و اعتلای جایگاه شهدای انقلاب تأکید کرد.

در متن نامه و دستورالعمل شهردار تهران آمده است: به منظور حفظ و اعتلای جایگاه والای شهدای گرانقدر به موجب این بخشنامه تاکید می شود نظارت دقیق بر رفع اشکالات احتمالی تابلوهای نصب شده در کلیه اماکن و معابر و فضاهای شهری که مزین به نام شهدای عزیز می باشد صورت پذیرد.

همچنین تمهیدات و تدبیر لازم در این خصوص به کار گرفته شود و شایان ذکر است نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده بالاترین مقام هر واحد سازمانی است.

عزل پیمانکاران متخلف

این در حالی است که غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران نیز در پیامی توئیتری نوشته است: شهردار تهران در بخش نامه ای بار دیگر بر حفظ و اعتلای نام شهدای گرانقدر در نامگذاریها و رفع اشکالات احتمالی در تابلوهای نصب شده در اماکن و معابر تاکید نمود. همانطور که پیش از گفتیم این کمترین دین ما به ایثار شهدای والامقام است.

غلامحسین محمدی در پستی دیگر نوشته است: مبتنی بر بخش نامه شهردار تهران مقرر شد کلیه پیمانکاران خاطی پس از شناسایی و وصول گزارشات لازم و اثبات تخلف معزول گردند‌. نباید سهو و بی دقتی ماموران خاطی باعث ایجاد نگرانی برای شهروندان در مسئله ملی و دینی اعتلای نام و یاد شهدای گرانقدر شود.

اصلاح تابلوی ایستگاه شهید محلاتی

این در حالی است که در پی دستورالعمل شهردار تهران مبنی بر اصلاح تابلوهای معابر و ایستگاه‌های اتوبوسی که واژه مقدس شهید از آن ها حذف شده، تابلوی دیگری شناسایی و اصلاح شد.

شب گذشته، شهرداری تهران تابلوی پایانه ایستگاه شهید محلاتی را اصلاح کرد.ایستگاه اتوبوس شهید محلاتی در بزرگراه ارتش (شرق به غرب)ابتدای بلوار شاهد و ورودی شهرک شهید محلاتی قرار دارد.

اصلاح تابلوی پایانه شهید افشار

پیش از اصلاح تابلوی ایستگاه شهید محلاتی در شامگاه دوشنبه شهرداری تهران تابلوی پایانه شهید افشار را در منطقه ۱ اصلاح کرد.

شهردار تهران گفته بود که با جدیت این امر را در شهر تهران پیگیری و معدود اشکالات رخ داده را برطرف خواهدکرد.

شهروندان اشکالات تابلو‌ها را اعلام کنند

این در حالی است که زهرا صدراعظم نوری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران و شورای شهر چه در این دوره و چه در ادوار گذشته همواره نسبت به شهدا و جانبازان عنایت ویژه داشته و دارند، گفته‌است هر چه که ما داریم از آنهاست، مگر می‌شود شهدا را از تاریخ این کشور حذف کرد؟ تاریخ و هویت این کشور با جانفشانی و ایثارگری آن‌ها گره خورده است. بنابراین موضوع و سخن حذف واژه شهید از تابلوها، بسیار نادرست است.

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه ارزش شهدا و ایثارگری آن‌ها بسیار بالا است، گفت: اگر شهروندان چنین مواردی را مشاهده کردند حتما اطلاع دهند.

رئیس کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا منصوب شد

روز گذشته بود که در پی انتشار اخباری مبنی بر حذف واژه شهید از تابلوهای معابر، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حکمی علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران را به عنوان رئیس «کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا» منصوب کرد و به وی مأموریت داد تا ابعاد مختلف موضوع خبر حذف واژه شهید از تابلوهای معابر را بررسی و گزارش آن را ارائه کند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028018

وب گردی

وب گردی