پیش‌بینی حضور 3 میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین

سفیر عراق در ایران گفت: با توجه به حذف ویزا در ایام اربعین پیش بینی می شود تعداد زائران ایرانی در ایام اربعین به سه میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعد جواد قندیل ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به انجام اقدامات لازم برای استقبال از زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین حسینی گفت: پیوندهای عمیق بین ایران و عراق وجود دارد و این از برکات وجود حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) در دو کشور است.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: ان شاءالله شاهد یک حرکت بی نظیر خواهیم بود و امسال هزینه ویزا بین دو کشور برداشته شده است و پیش بینی می‌کنیم که تعداد زائران ایرانی به 3 میلیون نفر افزایش یابد.

سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه مراجع رسمی ایران و عراق ارتباط خوبی دارند گفت: بعد از اینکه یادداشت تفاهم بین دو کشور به امضا رسیده است دستگاه‌های مسئول در این زمینه همکاری و هماهنگی خوبی دارند تا حرکت زائران تسهیل شود.

وی گفت: تمام امکانات در عراق بسیج شده است تا از زائران ایرانی به شکل مطلوب استقبال شده و حفظ امنیت نیز در مسیر عزیمت به کربلای معلی و در مسیر برگشت و گذرگاه‌های مرزی توجه لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028029

وب گردی

وب گردی