ضرورت احیای  پلیس مدرسه/ سهم ۱۸ درصدی همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی

 معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه آموزش همیاران پلیس در حوزه انتظام بخشی به جامعه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید انجام شده است، گفت: توصیه ما به مدیران مدارس و معاونین پرورشی آن ها احیای پلیس مدرسه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با اشاره به تلاش معاونت اجتماعی پلیس راهور در حوزه انتظام بخشی به جامعه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در این خصوص همیاران پلیس آموزش دیده اند و می دانند که در داخل خودروها اگر تخلفی را از راننده دیدند باید با ادب و احترام تذکر دهند.


وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید به توصیه ها و تذکرات همیاران پلیس عمل کنند، افزود: در پی توجه رانندگان به توصیه های همیاران پلیس حس مسئولیت پذیری در آن ها رشد خواهد کرد.


سرهنگ جهانی با بیان اینکه طبق بررسی های پژوهشی پلیس تذکرات همیاران پلیس در سال های گذشته به رانندگان 18 درصد در کاهش تخلفات رانندگی موثر بوده است، تصریح کرد: اهمیت همیاران پلیس از این دو جنبه گویا و روشن است.


معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه توصیه ما به مدیران مدارس و معاونین پرورشی آن ها احیای پلیس مدرسه است، گفت: پلیس مدرسه چند نفر از دانش آموزان مدرسه هستند که از سوی پلیس و مدیر مدرسه انتخاب شده و پارچه یا تابلوی ایست دارند.


وی ادامه داد: پلیس مدرسه در زمان ورود و خروج دانش آموزان کمک به تردد کرده و رانندگان را متوقف می کنند تا بچه از عرض خیابان عبور کنند.


معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا یادآور شد: اگر راننده ای به دستور پلیس مدرسه توجه نکند پلیس حاضر در صحنه می تواند راننده را طبق قانون 50 هزار تومان به علاوه ثبت 3 نمره منفی جریمه کند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1028031

وب گردی

وب گردی