مجوز پرواز‌های اربعین صادر شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز پرواز‌های اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از سازمان هواپیمایی کشور، رضا جعفرزاده افزود: سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی دارد به درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای صدور مجوز پرواز‌های فوق‌العاده اربعین نیز پاسخ دهد. ملاک صدور مجوز پروازی برای شرکت‌های هواپیمایی، توان عملیاتی شرکت‌ها، رعایت دقیق اصول ایمنی و ظرفیت آن‌ها است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ارائه مجوز‌های پروازی برای ایام اربعین هنوز ادامه دارد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی از هم اکنون اجازه دارند بلیت پرواز‌های اربعین را برای بازه زمان ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه به فروش برسانند. به زائران اربعین حسینی توصیه می‌شود بلیت پرواز‌ها برای این ایام را از مراکز معتبری که در سایت سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شده است، خریداری کنند. ضمن اینکه دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی نیز نسبت به فروش بلیت پرواز‌های اربعین اقدام می‌کنند.

نرخ بلیت پرواز‌های تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران ۲.۲ میلیون تومان و نرخ بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد ۲.۸ میلیون تومان تعیین شده است



وی گفت: چنانچه سایتی بدون مجوز، بلیت پرواز‌های اربعین را بفروشد حتما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعمال قانون و به قوه قضائیه معرفی می‌شود. همچنین شرکت‌های هواپیمایی ملزم شده‌اند در صورت مواجهه با سایت‌ها و مراکزی که بلیت آن‌ها را خارج از نرخ مصوب می‌فروشند و موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کنند و اعتبار آن‌ها را زیر سوال می‌برند به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کنند.

جعفرزاده با بیان اینکه امکان اصالت‌سنجی بلیت‌های خریداری شده از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی فراهم است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری هر گونه تخلف در پرواز‌های اربعین را به صورت ویژه رصد و رسیدگی می‌کند. همچنین شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند مدیریت توزیع بلیت برای این ایام داشته باشند و به صورت دائم نحوه توزیع بلیت را رصد کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: نرخ بلیت پرواز‌های تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران ۲.۲ میلیون تومان و نرخ بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد ۲.۸ میلیون تومان تعیین شده است. نرخ بلیت سایر شهرستان‌ها در مسیر‌های نجف و بغداد نیز مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد است. نرخ بلیت‌های یکطرفه در مسیر‌های تهران ـ نجف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در مسیر مشهد ـ نجف یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

جعفرزاده تاکید کرد: این نرخ‌ها برای بازه زمانی ۲۰ تا۳۰ مهرماه است و بلیت‌هایی که در خارج از این بازه زمانی عرضه می‌شود تابع نرخ گذاری پرواز‌های خارجی است. به زائران توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد بلیت هواپیما را به صورت رفت و برگشت تهیه کنند، زیرا با تهیه بلیت یکسره، امکان دارد در برگشت در فرودگاه‌های نجف و بغداد با مشکلاتی مواجه شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰۸ هزار زائر اربعین توسط سیستم حمل و نقل هوایی جابه‌جا شد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال نیز بیش از یکصد هزار زائر اربعین توسط حمل و نقل هوایی جابه‌جا شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028033

وب گردی

وب گردی