فعالیت 20 مدرسه سما در استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: 20 مدرسه سما در سطح استان داریم و بیش از 2 هزار دانش‌‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اثرات این دانشگاه در توسعه استان گفت: دانشگاه آزاد با توجه به گستردگی که در کل کشور دارد، نقش تعیین‌‌‌‌کننده‌‌‌‌ای در توسعه فرهنگی و علمی ایفا کرده است. امروز بیش از 400 واحد دانشگاهی در ایران داریم که امکان ادامه تحصیل و کسب تحصیلات عالی در دورترین و محروم‌‌‌‌ترین نقاط ایران را فراهم کرده‌اند.

وی تشریح کرد: نقش اثرگذار دانشگاه آزاد در توسعه استان کرمانشاه انکارناپذیر است. حضور این دانشگاه در دورترین و محروم‌‌ترین نقاط استان امکان ادامه تحصیل برای بسیاری از افرادی که از کسب تحصیلات عالی بازمانده بودند را فراهم کرد؛ به این ترتیب دانشگاه آزاد منجر به توسعه سطح فرهنگ در کل استان شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درباره توسعه مدارس سما در این استان و اثرگذاری این امر بر توسعه امور فرهنگی در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر، 20 مدرسه سما در سطح استان داریم و بیش از 2 هزار دانش‌‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. در واقع، دانشگاه آزاد علاوه بر گسترش سطح تحصیلات عالی در استان؛ در تربیت دانش‌‌‌‌‌‌آموز در مقاطع مختلف هم نقشی تعیین‌‌کننده دارد.

امینی درباره نقش دانشگاه آزاد در توسعه کشاورزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که بحث کشاورزی در ایجاد امنیت غذایی در کشور دارد، دانشگاه آزاد هم به‌‌‌‌‌‌طور ویژه در واحدهای مختلف، توسعه این امر را مورد توجه قرار داده است. دانشگاه آزاد استان کرمانشاه در حوزه صنعت کشاورزی، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با این حوزه، گام‌‌های استواری را برداشته که در توسعه کشاورزی استان اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌‌‌‌‌هایی که در سطح استان وجود دارد، درصددیم یک باغ مدرن میوه در واحد کرمانشاه ایجاد کنیم تا ضمن درآمدزایی از طریق تولیدات مختلف در این باغ، یک پایلوت مدرن در این زمینه برای گسترش کشاورزی در سطح استان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028039

وب گردی

وب گردی