ایران فینالیست شد/ یک قدم  تا  قهرمانی

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل کره جنوبی قرار گرفت و با غلبه بر این تیم فینالیست آسیا شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت 16 در سالن 12 هزار نفری آزادی مقابل کره جنوبی قرار گرفت.

تیم ایران بازی را با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد.

این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 22 بر 25، 25 بر 23، 25 بر 22 و 25 بر 22 به سود ایران تمام شد. به این ترتیب شاگردان ایگور کولاکوویچ راهی فینال این دوره از رقابت ها شدند و تنها یک گام با کسب سومین عنوان قهرمانی در آسیا فاصله دارند.

ست اول؛ 25 بر 22 به سود کره جنوبی

برتری نسبی در شروع مسابقه با ایران بود، اما کره ای ها هم بازی را با قدرت آغاز کردند. در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند، اما پس از آن کره ای ها توانستند از ایران پیش بیفتند. در امتیاز 23 بر 20 به سود کره و پس از اینکه کولاکوویچ چند بار بازیکنانش را تغییر داد، درخواست وقت استراحت کرد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود کره جنوبی خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ 25 بر 23 به سود ایران


تیم ایران ست دوم را بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا توانست از حریف خود پیش بیفتد. در امتیاز 13 بر 8 به سود ایران سرمربی کره درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست پس از چند رالی تماشایی با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران تمام شد.

ست سوم؛ 25 بر 22 به سود ایران


در ست سوم هم ایران بازی را بهتر از کره جنوبی آغاز کرد و در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 16 بر 11 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در ادامه برتری تیم ایران بیشتر شد و در امتیاز 18 بر 13 سرمربی کره جنوبی درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران تمام شد.

ست چهارم, 25 بر 22 به سود ایران


کره ای ها برای اینکه بازنده بازی نباشند با تمام توان ست چهارم را شروع کردند، اما شاگردان کولاکوویچ هم تصمیم داشتند تا کار را در همین ست تمام کنند. تیم کره که تا این مرحله از مسابقات در تمام بازی ها پیروز شده بود دوست نداشت تا نتیجه را به میزبان واگذار کرد. زمانی که نتیجه بازی 14 بر 13 به سود کره جنوبی شد، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. در امتیاز 16 بر 15 به سود کره تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتد. در امتیاز 19 بر 17 به سود ایران لیبروی تیم کره جنوبی با اعتراض به سمت بازیکنان ایران آمد که این اقدام وی موجب ایجاد درگیری بین بازیکنان شد. داور برای اتمام این موضوع به هر دو تیم کارت قرمز نشان داد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

تیم ایران پیش از این مسابقه موفق به شکست تیم‌های سریلانکا، قطر، چین، هند و تایوان شده بود و نتیجه را به استرالیا واگذار کرده بود.

در دیگر دیدار این مرحله تیم های استرالیا و ژاپن به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف دومین تیم صعود کننده به فینال رقابت های قهرمانی آسیا مشخص شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028040

وب گردی

وب گردی