بازگشایی 110 مدرسه ایرانی خارج از کشور در اول مهر

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: 110 مدرسه ایرانی در 49 کشور همزمان با مدارس داخل کشور، فعالیت خود را از اول مهر آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در برنامه پرسشگر گفت: کار بازگشایی مدارس را در 110 مدرسه و 78 شهر و 49 کشور برنامه‌ریزی کردیم؛ البته برخی مدارس خارج از کشور زودتر بازگشایی شده است به عنوان مثال مدارس امارات 10 شهریور کار خود را آغاز کرد ولی اکثر مدارس خارج از کشور همگام با مدارس داخل کشور، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار مدارس خارج از کشور، برای بازگشایی 12 مدرسه بین‌الملل و تطبیقی و 48 مدرسه با نظام آموزشی کشورهای خارجی و 9 مدرسه زیر نظر وزارتخانه‌های خارجی که در داخل کشور هستند، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم.

کار بازگشایی مدارس را در 110 مدرسه و 78 شهر و 49 کشور آغاز شدالبته برخی مدارس خارج از کشور زودتر بازگشایی شده است به عنوان مثال مدارس امارات 10 شهریور کار خود را آغاز کرد ولی اکثر مدارس خارج از کشور همگام با مدارس داخل کشور، فعالیت خود را آغاز می‌کنند

کریمی افزود: آماده‌سازی و زیباساری مدارس و پیگیری تجهیزات مدارس انجام شده است و برخی مدارس مانند مدرسه لبنان جدیدالتأسیس شد.

وی اضافه کرد: مراسم بازگشایی مدارس در خارج از کشور با حضور سفرا و نمایندگان سیاسی حاضر در خارج از کشور و سایر مقامات در روز اول مهر برگزار می‌شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: 2400 دانش‌آموز داریم که پدر و مادر خارجی دارند و 500 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی نیز داریم که 123 هزار نفر بدون مجوز و حدود 370 هزار نفر با مجوز در 28 هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: از مدیران‌کل استان‌های کشور تشکر می‌کنم که از پایان سال تحصیلی، آغاز فرایندی دارند که منجر به بازگشایی مطلوب مدارس می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم آموزشی با پیرامون خود در ارتباط است و سایه کنکور بر روی آموزش سنگینی می‌کند و تقاضای خانواده‌ها به سمت ورود به رشته‌های تاپ و دانشگاه‌های خاص است.

کمرئی با بیان اینکه 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق غیر از کنکور است و سوابق تحصیلی است، افزود: اگر 15 درصد باقی باشد باز هم همچنان سایه کنکور وجود دارد.

وی در خصوص فاکتورهای مهم برای اجرای سند تحول، گفت: حاکم شدن گفتمان سند تحول مهم‌ترین فاکتور است؛ این اعتقاد را داریم که حاکم شدن گفتمان سند باعث می‌شود قواعد و مقررات سند با آن شکل بگیرد.

معاون آموزش و پرورش گفت: سند تحول در حال جاری شدن در مدارس است. 30 برنامه مبتنی بر سند در قالب 4 میز وارد شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای سند تحول نباید عجله کنیم، گفت: عناصر فرهنگی در طول یک روز و یک سال جاری نمی‌شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028057

وب گردی

وب گردی