شورای عالی اقتصاد آموزش و پرورش زیرنظر رئیس جمهور ایجاد شود

وزیر پیشین آموزش و پرورش گفت: معتقدم باید شورای عالی اقتصاد آموزش و پرورش زیرنظر رئیس جمهور ایجاد شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود فرشیدی در برنامه پرسشگر در پاسخ به این پرسش که «در مجموع حال وضعیت نظام آموزشی را خوب می‌دانید؟»، اظهار کرد: به طور مطلق نمی‌توان پاسخ این سؤال را داد؛ کار معلم و نقش معلم بی‌بدیل است اما مشکلات زیادی دارند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «آیا آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد؟»، گفت: بله قطعا همینطور است؛ معتقدم که نقش اصلی با معلم است یعنی اگر معلمان تحول‌خواه داشته باشیم و با سند تحول بیشتر آشنا شوند، به موازات تحول از بالا می‌توان حرکاتی را از پایین شروع کرد.

فرشیدی با اشاره به لزوم نگاه تحولی در معلمانی که از دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند، افزود: اگر مدرسه به عنوان نهاد پویا و بالنده باشد و به آن اختیارات بیشتر دهیم، شاهد تحول خواهیم بود.

وی ادامه داد: در بخش اختیار دادن به مدارس باید معلم را اضافه کنید؛ اختیار معلم در ارتباط با کلاس و نمره باید افزایش یابد؛ البته در همه جای کشور دچار بروکراسی هستیم و در حقیقت مدرسه خط مقدم بود و ادارات ایجاد شد تا دست معلم را بگیرند اما اختیارات را کم کردند.

وزیر پیشین آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تفویض اختیار به مدارس، افزود: باید نگاه‌ها از مدیریت تک بعدی کنکور محور تحول پیدا کند البته باید این کار تدریجی صورت گیرد.

وی یا بیان اینکه معتقدم که در بحث معیشت فرهنگیان باید شورای عالی اقتصاد آموزش و پرورش زیرنظر رئیس جمهور ایجاد شود، اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش در حال حاضر مشاور اقتصادی تعیین کردند اما حواس‌مان باشد که نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش برای آموزش و پرورش باشد و نگاه اقتصادی به تعلیم و تربیت مانند کم کردن نیرو یا تعطیلی کلاس‌ها ضرر است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028078

وب گردی

وب گردی