تقویت جبهه جهانی مقاومت با استفاده از ظرفیت دانشجویان جهان اسلام

دبیر واحد بین الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان بر لزوم تقویت جبهه جهانی مقاومت تاکید کرد و گفت: در نظر داریم از طریق  ارتباط‌گیری مناسب با دانشجویان جهان اسلام و استفاده بهینه از ظرفیت رسانه‌ها، فعالیت‌های بین‌المللی جریان دانشجویی را تقویت کنیم.

معین رضیئی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تشکیل جبهه مقاومت توسط دانشجویان اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در سطح بین‌الملل انجام و تجمعات و موضع گیری‌های مناسبی شده است، بر شکل‌گیری جبهه جهانی دانشجویان مقاومت علیه استکبار نیر تأکید داشتند.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های واحد بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل استفاده از ظرفیت دانشجویان خارجی است که در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به تدریس هستند. این دانشجویان علاوه بر تقویت گفتمان مبارزه با استکبار می‌توانند سفیرانی برای صدور مبانی و گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر جهان باشند.

رضیئی با اشاره به کار ویژه واحد بین‌الملل انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در سال تحصیلی جدید بیان کرد: در نظر داریم از طریق ارتباط گیری مناسب با دانشجویان خارجی در کشور و استفاده بهینه از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، فعالیت‌های بین‌المللی جریان دانشجویی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از موارد دستگاه دیپلماسی منفعلانه با مسائل برخورد می‌کند، به عنوان مثال در ماه‌های اخیر در جریان کشتار مسلمانان کشمیر و آزادی شیخ زکزاکی برخورد متناسب با شان انقلاب صورت نگرفته است. اگر ما بتوانیم جبهه جهانی مقاومت را میان دانشجویان ایجاد کنیم، به سهم خود در این جریانات نقش آفرینی کرده‌ایم. در چنین شرایطی پیام جریان دانشجویی محدود به مرزهای جغرافیایی کشور نخواهد بود و سایر کشورها نیز می‌توانند با نقطه نظرات جریان دانشجویی کشور آشنا شوند.

دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان درباره برنامه‌های ویژه این انجمن در سال تحصیلی 98- 99 اظهار کرد: سه رویکرد مهم در آبان‌ماه دنبال می‌کنیم که از جمله آن می‌توان به راه پیمایی اربعین، سالروز اعلام موجویدت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی که نماد یک حرکت ضد استکبار در جهان است اشاره کرد. برای استفاده از پتانسیل و شرکت دانشجویان خارجی مقیم ایران در این مراسم‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است که به زودی رسانه‌ای خواهد شد.

این فعال دانشجویی از راه اندازی پژوهشکده در انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خبر داد و گفت: این پژوهشکده با تولید محتوای مناسب، تحلیل وقایع روز و انتشار مقالات در فضای مجازی تلاش می‌کند از ظرفیت دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در ایران و ارتباط آنان با سایر کشورهای دیگر به خصوص جهان اسلام استفاده کند. در این زمینه برای استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کار ویژه خاصی در نظر گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فعالیت بین ‌الملل دانشجویان نسبت به سایر فعالیت‌های دیگر جریان دانشجو کمتر دیده می‌شود، گفت: واحد بین‌الملل در سطح اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از 10 سال گذشته به صورت موردی فعالیت کرده است؛ اما در قالب ساختارمند تنها دو سال از آغاز فعالیت‌های آن می‌گذرد و تقریبا واحد نوپایی به شمار می‌رود.

رضیئی با تاکید بر اینکه برای فعالیت‌های بین المللی محدودیت‌های بسیاری وجود دارد، گفت: به دلیل جو سازی‌هایی که علیه ایران در برخی از کشور‌ها صورت گرفته است، دانشگاه ودانشجویان کشورهای مذکور تمایل چندانی برای همکاری با ایران ندارند. همچنین بسیاری از دانشگا‌ه‌ها، دانشجویان خود را از انجام فعالیت‌های سیاسی منع کرده‌اند. برای حل این مشکل در فضای مجازی فعالیت‌های انجمن معرفی شده است.

دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته فعالیت‌های دانشجویی در سطح بین‌الملل ذیل واحد سیاسی انجمن اسلامی مستقل بود، اما امروزه به صورت یک واحد مجزا کار می‌کند، این انجمن با برگزاری دوره سفیران انقلاب توانسته جایگاه مناسبی در کشور و منطقه دست یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028093

وب گردی

وب گردی