نخستین شماره «ماهنامه پیشرفت» منتشر شد

نخستین شماره «ماهنامه پیشرفت» از سوی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) در ۵۲ صفحه منتشر شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اولین شماره از نشریه دانشگاهی «پیشرفت» با شعار «پایش جامعه علمی ایران در گام دوم انقلاب» به همت باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در ۵۲ صفحه منتشر شد که در این مجله با مفهوم روزنامه‌نگاری علم آشنا می‌شوید.

پیشرفت ماهنامه علمی، اجتماعی و فرهنگی با محوریت ژورنالیسم علم است که به همه مسائل و موضوعات روز دنیا از منظر علمی می‌نگرد و آنها را به زبان ساده برای عموم مردم روایت می‌کند.

اولین شماره‌ «پیشرفت» در قالب پرونده‌های ویژه‌ای درباره اشتغال‌زایی در صنعت کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ دستاوردهای پدافند هوایی ایران، بررسی ژانر علمی تخیلی، حمایت از تولیدات ملی از دیدگاه دینی، مروری بر وضعیت یوزپلنگ ایرانی و ‌ بیم تکرار عبور از خطوط قرمز رهبری چاپ شده است؛ در این شماره یادداشت‌ علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه ْآزاد اسلامی با عنوان «مقدمه‌ای بر تاریخ علم» و محمد مهدی طهرانچی،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «جریان سازی در دانشگاه با ژورنالیسم علم» را می‌خوانید.

این مجله در هر شماره موضوعات روز دنیا را در قالب پرونده ماه مورد بررسی و بازخوانی قرار می‌دهد و با چهره‌های شاخص هر حوزه به بحث و گفتگو می‌پردازد به طوری که در نخستین شماره این مجله به مناسبت روز ملی یوزپلنگ آسیایی گزارش مفصلی از آخرین وضعیت یوزپلنگ‌های ایرانی ارائه شده است.همچنین گفتگوی تفصیلی با ابوالحسن داوودی کارگردان سینما و چهره شاخص در ژانر سینمای علمی تخیلی را به مناسبت روز ملی سینما و گفتگو با پرفسور دنیل فاگین استاد ژورنالیسم دانشگاه نیویورک و برنده جایزه پولیتزر در مورد ژورنالیسم علم را در این شماره می‌خوانید.

تهیه پرونده‌هایی درباره ژورنالیسم علم،‌ تولیدات علمی و اختراعات پژوهشگران کشور و گفتگو با چهره‌های مطرح در زمینه علم و فناوری از دیگر موضوعات مورد بررسی در شماره‌های آینده این نشریه خواهد بود. همچنین رخدادهای مهم روز و مناسبت‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی از دیگر موضوعاتی هستند که این مجله در هر شماره به‌ آن‌ها خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028133

وب گردی

وب گردی