رویداد یک روزه یادگیری مبتنی بر حل مسأله PBL ویژه اساتید در واحد تهران غرب برگزار شد

رویداد یک روزه با موضوع رویداد یادگیری مبتنی بر حل مساله (PBL ) ویژه اساتید در سالن اجتماعات شهید موسوی دانشکده فنی و مهندسی آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران غرب، رویداد یک روزه « یادگیری مبتنی بر حل مسأله (PBL ) » با هدف کلاس نوین، آموزش نوآورانه، دانشجوی توانمند، ویژه اساتید، با حضور حمیدی مشاور ارشد ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، معیری مدیر کل آموزش های فناوری و امور شتاب دهنده ها، پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، اعضای هیأت رئیسه و جمع کثیری از اساتید هیأت علمی و حق التدریس واحد (گروههای برق، کامپیوتر، مکانیک، صنایع، عمومی و پایه) در سالن اجتماعات شهید موسوی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب برگزار شد.

در ابتدا داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تشکر از برگزارکنندگان این کارگاه و با امید اینکه این رویداد نتایج تأثیرگذاری در برنامه آموزشی سال جدید داشته باشد اظهار داشت: ما بعنوان یک واحد دانشگاهی می خواهیم بدانیم چگونه می توانیم یک دانشگاه اثر گذار داشته باشیم و از نسل اول دانشگاه به نسل جدید دانشگاه برسیم و دانشگاههای خوب چگونه آموزش می دهند، ما برای این که مسیر را هموار کنیم چه مراحلی را باید طی کنیم.

وی افزود: در پاسخ به اینکه چگونه دانشگاه ها می توانند اثر گذار باشند بیان داشت: می بایست یک زیست بوم جدا ایجاد شود و سرمایه داران، مراکز نوآوری و شکوفایی و دانشجویان بتوانند در این فضا تمرین کنند و استعداشان شکوفا شود.

رئیس واحد تهران غرب گفت: ما بعنوان واحد تهران غرب فکر کردیم اگر در استان 3 یا 4 سرای نوآوری تأسیس شود حتما یکی از آنها باید واحد تهران غرب باشد به دلیل اینکه این واحد دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی است. لذا برای تأسیس این سرا نیاز است که اساتید همراهی کنند، پیشنهاد دهند، هفته ای یکبار در این خصوص جلسه برگزار شود.

وی بیان داشت: اگر دانشگاه بخواهد اثرگذار باشد باید در راستای اولویت ها حرکت کنیم، اگر قرار باشد توسعه سریع مبتنی بر اقتصاد درون زا داشته باشیم باید از نیروی انسانی که در مدرسه و دانشگاه تربیت می شود شروع کنیم.

داداندیش با تأکید بر فرموده مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم که کشور نیاز به نیروی انسانی متعهد دارد گفت: باید از آموزش صحیح شروع کنیم، و مسیری که طی می کنیم نیاز به تغییر دارد. وی در پایان ضمن اعلام حمایت از این رویداد از حضور اساتید تشکر کرد.

در ادامه حمیدی مشاور عالی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این موضوع که دانشگاه ها نسبت به پانزده سال پیش، بیشتر پاسخگوی نیازهای شغلی دانشجویان خود هستند، اظهار داشت: مهمترین مسئله ای که دانشگاه ها باید به آن پاسخ دهند مسائل اجتماعی و ایجاد اشتغال است.

وی با بیان تاریخچه برگزاری رویداد مبتنی بر حل مسئله (PBL ) در واحد تهران غرب به بیان نمونه های موفق PBL در دانشگاه ها پرداخت.

سپس معیری مدیرکل آموزش های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیأت علمی گروه مکانیک واحد تهران غرب پس از بیان سؤالات و مشکلات از قبیل کار تیمی، آشنایی با مهارت های زندگی، آشنایی با بازار و اقتصاد و... در آموزش، به تکنیکهایی که در دنیا برای حل این قبیل مسائل می پردازند اشاره کرده و اعلام داشت دو تکنیک موفق، یادگیری مبتنی بر حل مسئله (PBL ) و کلاس وارانه در دنیا وجود دارد.

در ادامه اعضای هیأت علمی واحد تهران غرب با اشاره به نمونه های موفق در دانشکده فنی و مهندسی واحد و گروه مکانیک به بیان تاریخچه برگزاری رویداد PBL در واحد تهران غرب پرداختند.

این کارگاه یکروزه، با محوریت شناسایی مشکلات آموزش فعلی در دروس مختلف، یافتن رویکردهای نوین تدریس حل مسأله در فرایند آموزش دروس مختلف، فراگیری روحیه تیمی و مشارکت گروهی دانشجویان در فرآیند آموزش، توانمندسازی دانشجویان با آموزشهای نوآورانه جهت حل مسائل دنیای واقعی، یافتن راه حل های اجرایی آموزش مسأله محور در هریک از گروههای آموزشی در دو بخش صبح و عصر با حضور بیش از 90 نفر از اعضای هیأت علمی در شش گروه آموزشی (برق، مکانیک، کامپیوتر، صنایع، عمومی و پایه) تهران غرب برگزار شد و مدل های مختلف دانشگاه حل مسأله مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان رویداد گروه های آموزشی به ارائه دستاوردهای خود در پنل های تخصصی پرداختند و مقرر شد این دستاوردها پس از پالایش در قالب طرحهای قابل اجرا مصوب و اجرایی گردد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028155

وب گردی

وب گردی