بیش از ۳۰۰ میلیارد دینار برای تامین ارز همراه زائران نیاز داریم

رئیس سازمان حج و زیارت  گفت: اگر ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر زائر داشته باشیم که هر کدام ۱۰۰ هزار دینار نیاز داشته باشند به بیش از ۳۰۰ میلیارد دینار برای ارز همراه زائران نیاز داریم که مبلغ سنگینی است و هنوز نتوانسته ایم به توافقی بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی عراق برسیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت درباره میزان استقبال حجاج از طرح برکت به خانه که امسال با هدف کاهش خرید حجاج ایرانی از عربستان و تهیه سوغات از داخل کشور آماده شد گفت: سبک بودن بار هواپیما‌های ما نشان دهنده این بود که حجاج برای خرید سوغاتی از کشور عربستان اقبالی نداشتند.

تامین ارز همراه زائران از طریق مطالبات ارزی ایران از کشور عراق

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه درباره آخرین جزئیات از پرداخت ارز همراه زائران اربعین ۹۸ بیان کرد: با توجه به تعداد بالای زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین و با توجه به اینکه امکان تامین این ارز از منابع موجود داخل کشور فراهم نیست به دنبال این بودیم که این ارز را از طریق مطالبات ارزی ایران از کشور عراق تامین کنیم که با توجه به قوانین کشور عراق که اجازه انتقال میزان بالای ارز را نمی‌دهد این امر نیز فراهم نشد.

دولت عراق برای انتقال سنگین ارز از عراق موافقت نکرده است

وی در ادامه گفت: بر اساس آخرین مذاکرات تاکنون دولت عراق برای انتقال سنگین ارز از عراق به کشور موافقت نکرده است.

به بیش از ۳۰۰ میلیارد دینار برای ارز همراه زائران نیاز داریم

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: اگر ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر زائر داشته باشیم که هر کدام ۱۰۰ هزار دینار نیاز داشته باشند به بیش از ۳۰۰ میلیارد دینار برای ارز همراه زائران نیاز داریم که مبلغ سنگینی است و هنوز نتوانسته ایم به توافقی بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی عراق برسیم.

راهکار‌های جایگزین نیز برای تامین ارز همراه

وی در ادامه بیان کرد: راهکار‌های جایگزینی نیز برای تامین ارز همراه اندیشیده شده که تا زمان نهایی شدن جزئیات آن را اعلام نمی‌کنیم و مبنا را گفته رئیس بانک مرکزی در فضای مجازی قرار می‌دهیم که زائران ارز مورد نیازشان را از بازار آزاد فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028172

وب گردی

وب گردی