هشدار سامسونگ به کاربران گلکسی فولد

شرکت سامسونگ یک ویدئو با دستورات مراقبتی برای کاربران گوشی‌های گلکسی فولد منتشر کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت سامسونگ انتشار نسخه گلکسی فولد را به تعویق انداخت تا مشکلاتی که توسط بازرسان دستگاه‌های آسیب دیده کشف شده را برطرف کند.

گوشی‌های تاشوی سامسونگ نسبت به طرح ارائه شده در نمایشگاه ایفا محکم‌تر شد؛ اما به نظر می رسد که این غول فناوری هنوز هم می‌خواهد کاربران از این دستگاه‌های جدید مراقبت بیشتری کنند.

سامسونگ ویدئویی با راهنمای مراقبت از این گوشی‌ها منتشر کرده که مشخصات این مدل را با دستورالعمل‌هایی در هنگام کار با آن توضیح می‌دهد. در این ویدئو توضیح داده می‌شود که باید از صفحه نمایش فولد مراقبت کرد و لمس‌های آرام را روی آن انجام داد.

مراقبت این گوشی‌ها از گرد و غبار نیز اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در طراحی قبلی به دلیل ورود گرد و غبار از طریق لولا مشکلاتی به‌وجود آمده بود. کاملاً مشخص نیست که چرا این شرکت هنوز هم می‌خواهد از آن در برابر گرد و غبار محافظت کند و چگونه انتظار دارد کاربر این کار را انجام دهد.

این شرکت توضیح می‌دهد که در این دستگاه‌ها از آهن رباهای استراتژیک استفاده شده تا در هنگام تاشدن امنیت آن در نظر گرفته شود. به همین دلیل طبق گفته سامسونگ نباید در نزدیکی کلیدها یا سکه‌هایی که می توانند به آن آسیب برساند، قرار گیرد.
این دستگاه همچنین نباید در نزدیکی کارت های اعتباری نگه داشته شود، به این معنی که نمی‌توانید با هر چیز دیگری آن را درون کیف پول خود قرار دهید.
سامسونگ هشدار می‌دهد اگر کاربران دستگاه پزشکی کاشت شده داخل بدن دارند، باید قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنند.

از جمله ویژگی‌های این گوشی می‌توان به نمایشگر ۷.۳ اینچی با دقت ۱۵۳۶ در ۲۱۵۲ پیکسل، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، سه دوربین با دقت‌های ۱۲، ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی و سیستم عامل اندروید ۹ اشاره کرد.

یکی از کاربران این گوشی در یوتیوب به بررسی آن پرداخت: نمایشگر ۴.۶ اینچی بیرونی گلکسی فولد، با فشار سطح شش دچار خراشیدگی سطحی و در فشار سطح هفت خط و خش عمیق‌تری برداشت که تقریبا با دیگر گوشی‌ها برابر است؛ اما نمایشگر اصلی پلیمری که ۷.۳ اینچ دارد، حتی نتوانست در برابر فشار سطح دو از خود مقاومت نشان دهد! لایه پلاستیکی جلوی نمایشگر حتی با کشیدن ناخن نیز دچار آسیب دیدگی شد!

در ضمن در قسمت لولاها همچنان شاهد ورود گرد و غبار به درون گوشی هستیم که یعنی کاربر در صورت خرید گلکسی فولد، باید حتی الامکان گوشی ۱۹۸۰ دلاری خود را از ورود آب و گرد و غبار حفظ کند. بعد از تست مقاومت در برابر گرد و غبار، نمایشگر گلکسی فولد دچار آسیب‌دیدگی شد و گهگاهی هیچ پاسخی به لمس‌ها نمی‌داد.

کلید‌ها، لولاها و قسمت کناری گوشی از فلز ساخته شده است؛ اما در بخش پشتی سامسونگ ترجیح داده مانند اکثر گوشی‌های رده بالای خود، از شیشه با کیفیت استفاده کند که مقاومت خوبی در برابر خط و خش از خود نشان داد.

نکته جالب در مورد نمایشگر نحیف این گوشی، مقاومت آن در برابر آتش بود که حتی بعد از چندین بار سعی نیز مشکلی برای لایه پلاستیکی آن به وجود نیامد؛ همچنین نمایشگر بیرونی گوشی نیز به خوبی توانست در برابر گرما مقاومت کند.

عجیب‌ترین تست در این گوشی، آخرین تست آن بود. جایی که آن کاربر توییتر سعی کرد گوشی را در جهت مخالف خم کند. به طرز شگفت‌انگیزی، گلکسی فولد در این بخش توانست به خوبی از خود مقاومت نشان دهد، ولی یک سری ترک در قسمت خطوط آنتن دیده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028221

وب گردی

وب گردی