قطب‌های ورزشی دانشگاه آزاد بر اساس طرح آمایش معرفی می‌شوند/ تیم‌های لیگ برتری دانشگاه بر اساس رشته‌های المپیکی تشکیل شدند

مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش تیم‌های دانشگاه در لیک برتر کشور و شناسایی استان‌هایی که قطب ورزش هستند بر اساس طرح آمایش خبر داد.

کمال جوانمرد مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره تعداد تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر کشور گفت: سال گذشته تجربه بسیار خوبی داشتیم و 16 تیم لیگ برتر دانشگاه توانستند روی سکو بروند و مقام کسب کنند. از این تعداد، 8 تیم متعلق به خانم‌ها و 8 تیم متعلق به آقایان بود. 14 تیم از 16 تیم نیز توانستند فینالیست شوند؛ همچنین تیم های دانشگاه آزاد در لیگ های ورزشی سال گذشته دو مقام سوم را از آن خود کردند.

او ادامه داد: با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی در بخش نیروی انسانی، ورزشکار، مربی، داور و رشته‌های مختلف ورزشی اندوخته بسیار خوبی دارد و در این زمینه شاخص است، قرار شد این رشته ها را ارتقا دهیم. از سوی دیگر با توجه به دستور ریاست محترم دانشگاه نیز قرار بود که از استان‌ها و واحدهای دانشگاهی که پتانسیل خوبی دارند برای لیگ برتر استفاده کنیم.

جوانمرد گفت: تعداد تیم های دانشگاه آزاد افزایش یافت که تجربه خوبی است؛ همچنین استان‌ها و واحدهایی که در رشته‌های ورزشی قطب هستند را شناسایی و آن ها را بر اساس طرح آمایش تقسیم بندی و توزیع کردیم.

او در ادامه افزود: استان مازندران مهد کشتی آزاد و خوزستان مهد کشتی فرنگی است و با داشتن این پتانسیل، قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت؛ بنابراین با یک توزیع منطقه ای این کار را انجام دادیم و برای اولین بار است که سازمان از تصدی گری به سمت تولی گری حرکت کرده است.

جوانمرد توضیح داد: به عبارتی ما دیگر متصدی نیستیم، بلکه متولی کار هستیم و تصدی کار را به واحدهای دانشگاهی و استان ها دادیم که تاکنون نتایج خوبی نیز گرفتیم و تیم های خوبی داریم. امیدوارم این تیم‌ها امسال هم مانند سال گذشته از نظر کیفیت و هم مقام بتوانند رتبه های خوبی را به دست آورند.

مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال گذشته ترکیب تیم‌های دانشگاه از دانشجویان و کادر هیئت علمی بود و امسال نیز تلاش می‌کنیم این درصد را بالا برده که 75 درصد تیم‌ها از خود بدنه دانشگاه آزاد اسلامی باشند.

به گفته او سال گذشته حدود 53 درصد این تیم ها از بدنه دانشگاه آزاد بود ولی امسال قرار است این عدد به 75 برسد.

جوانمرد همچنین درباره آماده سازی تیم‌ها گفت: بسیاری از تیم های ورزشی دانشگاه آزاد در حال تشکیل هستند و چند مسابقه نیز شروع شده و نتایج خوبی گرفتیم که فعلا در محله تشکیل تیمها مثل کشتی، وزانه‌برداری، تکواندو و کاراته هستیم. از آن جایی که ورزش را یک چرخه و فرآیند می بینیم کاری که انجام شده برگزاری مسابقات قهرمانی کشور است. به طور مثال از دل مسابقات شنا قرار است مسابقات تیم واترپلوی پسران را تشکیل دهیم؛ بنابراین فرآیندی را در نظر گرفتیم تا از بدنه خود دانشگاه تیم‌ها را تشکیل دهیم.

مدیر کل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در مورد المپیک 2020 نیز صحبت به میان آورد و افزود: توان و تمرکز جهان روی این المپیک است و تمام اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی نیز به جهت این که ورزشکاران خوبی دارد در راستای کسب سهمیه المپیک 2020 است.

جوانمرد گفت: 24 تیمی هم که برای شرکت در لیگ برتر انتخاب شده اساسا رشته‌هایی است که در المپیک 2020 مسابقات آن برگزار می‌شود و احتمال امکان گرفتن سهیمه در آن زیاد است؛ بنابراین ما به دنبال این هستیم که به ورزش کشور کمک کنیم تا کاروان جمهوری اسلامی در مسابقات 2020 بتواند موفق‌تر عمل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028243

وب گردی

وب گردی