نگاه به آموزش در کشور باید تربیت‌محور باشد

جشن شکوفه‌ها با حضور دانش آموزان کلاس اول دبستان تازه تاسیس پسرانه سما شهرستان کرمانشاه صبح امروز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمانشاه، جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در جشن شکوفه ها با حضور دانش آموزان کلاس اول دبستان تازه تاسیس پسرانه سما شهرستان کرمانشاه که امروز برگزار شد گفت: شایسته است تمامی وزارت خانه ها در خدمت آموزش و پرورش باشند و نگاه ما به آینده کشور باید تربیت محور و آموزش پایه باشد؛ در ضمن از تربیت فرزندان خود غافل نشویم چرا که در مسیر تعالی، مطمئنا اولویت اول تربیت در خانواده ها و بعد از آن آموزش در مدارس و دانشگاه ها است.

امینی ادامه داد: اگر به تربیت فرزندان در خانواده بهای کافی بدهیم علاوه بر این که فرزندان ما از آسیب های اجتماعی مصون می مانند با آموزش و پرورش صحیح در مدارس، آینده ای موفق نیز خواهند داشت.

دبیر هیات امنای استان کرمانشاه بر ارتباط خانواده ها با مدارس نیز تاکید کرد و گفت: باید برای ایجاد این ارتباط هم برنامه مدون داشته باشیم، زیرا ارتباط خانواده ها با مدارس در تربیت صحیح فرزندان و آموزش هدفمند بسیار تاثیر گذار است.

وی به جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در امر آموزش نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی برای آموزش در مدارس سما استفاده کنیم و تلاش کنیم تا فرزندان ما بتوانند مسیر درست زندگی خود را یافته و در مقابل انحرافات و مشکلات بایستند. استراتژی ما در کنار تربیت و آموزش، یادگیری مهارت و هدایت به سمت کسب شغل در آینده است.

سیروس احمدی معاون آموزش عمومی و مهارتی واحد کرمانشاه در ادامه ضمن قدردانی از زحمات امینی به دلیل در اختیار قرار دادن فضای مناسب جهت راه اندازی دومین دبستان سما در شهرستان کرمانشاه گفت: با حمایت های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و افتتاح دومین دبستان سما، نهمین مدرسه سما در شهرستان کرمانشاه راه اندازی و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت و نگاه اجرایی ایشان به سما قابل تقدیر است.

احمدی در ادامه افزود: در حال حاضر مدارس سما در استان کرمانشاه به عنوان یک برند و مورد اعتماد خانواده ها هستند و تلاش می کنیم هر آنچه لایق فرزندان آینده ساز این دیار است طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تمام توان فراهم سازیم.

قابل ذکر است در ادامه این مراسم در فضایی شاد و با حضور دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید توسط جهانشیر امینی در دبستان تازه تاسیس پسران سما در شهرستان کرمانشاه نواخته و فعالیت های آموزشی و تحصیلی این دبستان 10 کلاسه 6 پایه ای به صورت رسمی آغاز شد.

کد خبر: 1028264

وب گردی

وب گردی