افزایش 31 درصدی  آمار ثبت نام کارتخوان پزشکان تا ظهر امروز

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: تا ظهر امروز 31 درصد پزشکان کارتخوان خود را در سامانه مالیات ثبت کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی رستم‌پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی، با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام کارتخوان مالیاتی پزشکان در کشور گفت: تا ظهر امروز 31 شهریور ماه بالغ بر 31 درصد پزشکان به فراخوان سازمان مالیاتی تمکین کرده‌اند. از روز گذشته 5 درصد ثبت نام پزشکان افزایش یافته و فقط از صبح امروز تا 12 ظهر 1500 پزشک کارتخوان خود را ثبت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی افزود: بالغ بر 73 هزار و 877 پزشک در این طرح فراخوان شده‌اند که بر این اساس 22 هزار و 571 نفر کارتخوان خود را در سامانه به ثبت رساندند.

وی در مورد جلسه روز گذشته سازمان امور مالیاتی با سازمان نظام پزشکی گفت: در این جلسه رئیس و هیات مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای عالی نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس سازمان امور مالیاتی حضور داشتند. روند جلسه مثبت بود و همه بر این موضوع تاکید کردند که دنبال تمکین به قانون هستند. البته از فضای رسانه‌ای ایجادشده علیه پزشکان گلایه داشتند؛ چراکه به اعتماد میان بیمار و پزشک آسیب می‌بیند.

رستم‌پور تاکید کرد: قرار بر این شد که از ادبیات و زبان تشویقی بیشتر استفاده شود و در این راستا کمیته‌ای چهارجانبه در رابطه با مالیات پزشکان با حضور نمایندگان مجلس،‌ وزارت بهداشت، سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی تشکیل شود تا بر تکالیف قانونی و حتی بخش رسانه‌ای مالیات پزشکان مدیریت داشته باشد.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که مطرح شد به حساب بانکی پزشکانی که به قانون تمکین نمی‌کنند ورود خواهید کرد، عنوان کرد: تکالیف سازمان سر جای خود است و مربوط به گروه خاصی نیست. سازمان مالیاتی بر اساس وظیفه‌ای که دارد به منظور رسیدگی به شناسایی مودیان، تشخیص درآمد واقعی و مطالبه مالیات برای همه یکسان و طبق قانون مالیات‌ها عمل می‌کند.

وی گفت: از جمیع اطلاعاتی که در اختیار سازمان قرار دارد و در آینده نیز به آن افزوده می‌شود، در راستای کمک به تشخیص درآمد واقعی و مطالبه مالیات حقه دولت استفاده خواهد شد.

رستم‌پور در مورد بسته شدن سامانه ثبت کارتخوان برای مشمولان نیز گفت: این سامانه هیچ وقت بسته نمی‌شود چون شاید پزشکی ماه بعد مجوز طبابت بگیرد و حتی همه پزشکانی که تا این لحظه ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند کارتخوان خود را ثبت کنند. مهم این است که مشخص می‌شود کدام پزشک در چه تاریخ و زمانی تکالیف قانونی خود را انجام داده و پس از آن در فرایند تشخیص مالیات و نحوه برخورد با مودیانی که به موقع تکالیف خود را انجام داده‌اند با آنهایی که به موقع عمل نکرده‌اند، طبق دستورالعمل‌های سازمان متمایز خواهد بود.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: بیش از 16 هزار پزشک در تهران وجود دارد و بالغ بر 6730 پزشک در استان اصفهان وجود دارد که ممکن است حتی به لحاظ مالیاتی شناسایی نشده باشند. با این وجود در استان اصفهان 2365 پزشک ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر: 1028267

وب گردی

وب گردی