دانشگاه‌ها بایدهم تراز با گام دوم انقلاب قدم بردارند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به ماموریت مهم دانشگاه در تبیین و تحقق محورهای گام دوم انقلاب گفت: دانشگاه‌ها باید در ایجاد تمدن نوین اسلامی هم تراز با گام دوم انقلاب قدم برداشته و در راستای تمدن سازی اسلامی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، حجت السلام والمسلمین محمدعبادی زاده در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور مسئولان استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاههای اجرایی، دانشگاهها و مراکز علمی و جمعی از دانشگاهیان در واحد بندرعباس برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب افزود: امنیت، اقتدار و پیشرفت انقلاب اسلامی مرهون خون شهیدانی است که جان در طبق اخلاص نهادند تا نهال انقلاب به درختی تنومند مبدل شود و به شکوفایی و ثمر برسد.

امام جمعه شهرستان بندرعباس ازدانش افزایی، آینده پژوهی و اثربخش بودن به عنوان مولفه های اصلی دانشگاه انقلابی در گام دوم یاد کرد و گفت: دانشگاه باید بر اساس سند چشم انداز اسلامی و نقشه راه انقلاب در سطوح خرد و کلان بتواند زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی را فراهم سازد.

وی عنوان کرد: تولید علم در دانشگاه باید به گونه ای باشد که بتواند آینده کشور را بر اساس خط مشی انقلاب روشن و مسیر رشد و توسعه در حوزه های مختلف را به خوبی ترسیم و زمینه بالندگی را فراهم ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید برتقویت و تعامل سازنده دانشگاه و صنعت در استان افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت یک حلقه ناگسستنی است که باید در راستای رشد و رونق تولید در استان تقویت شود که اگر این دو با هم در تعارض و فاصله باشند نه دانشگاه به رسالت خود نزدیک شده و نه صنعت می تواند به تعالی برسد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید برتربیت نیروی انسانی انقلابی، متعهد و متخصص در دانشگاهها اظهار کرد: اگر تصور کنیم که دانشگاه صرف مدرک گرایی است اشتباه بزرگی کرده ایم بلکه یکی از رسالت های مهم دانشگاه انسان سازی است که باید بتواند با تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه های مختلف، نقش اثرگذاری دررفع مشکلات داشته باشد.

وی کیفی سازی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود دانشگاه را حیاتی و مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون توانسته در مقوله کمی رشد خوبی داشته باشد که نیاز است با استفاده از ظرفیت ها، تجهیزات و امکانات خود دربحث کیفی سازی خود را بیشتر تقویت کند تا بتواند به بالندگی های بیشتری در عرصه های علمی و پژوهشی برسد.

عبادی زاده ترویج سبک زندگی اسلامی را در بین جوانان، یکی از مهمترین رسالت های دانشگاه دانست و افزود: تهاجم فرهنگی غرب اگر با فرهنگ اسلامی و سبک زندگی تمدن ساز اسلامی زدوده نشود و اجازه داده شود تا در جامعه رسوخ کند همه چیز را به بی بند و باری و زوال می کشاند و نیاز است تا با قدرت در ترویج فرهنگ اسلامی کوشا باشیم تا در مقابل دشمنان پیرور باشیم.

کد خبر: 1028304

وب گردی

وب گردی