مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در اول مهر ماه

«همه تسهیلات دانشگاه آزاد برای پیاده‌روی اربعین، تحول در مقاوم‌سازی گیاهان توسط محققان و ایران صدرنشین بلامنازع علوم پیشرفته در منطقه» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در اول مهرماه به شرح زیر است:

ایران صدرنشین بلامنازع علوم پیشرفته در منطقه

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به داده‌کاوی پایگاه علمی سایمگو و رتبه ایران در آن پرداخته است. 5 سالی از ابلاغ سیاست‌های کلی «علم و فناوری» از سوی مقام معظم رهبری می‌گذرد، سیاست‌هایی که در 6 بند تنظیم شده و تاکید ویژه‌ای به رشد شاخص‌های علمی و ارتقای جایگاه جهانی ایران دارد. براساس این سیاست‌ها که در بخش‌هایی از آن به تولید علم و توسعه نوآوری و نظریه‌پردازی، توسعه علوم پایه و تحقیقات بنیادین، دستیابی به علوم و فناوری‌های پیشرفته با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ویژه و غیره اشاره شده، باید وضعیت علمی کشور به‌گونه‌ای تغییر کند که ایران به قطب علمی و فناوری جهان تبدیل شود. هرچند هنوز یک دهه از ابلاغ این سیاست‌ها نگذشته، اما در همین بازه زمانی کوتاه براساس پایگاه سایمگو که مرجع‌ترین پایگاه رده‌بندی کشورها در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود، ایران توانسته از جایگاه 22 جهانی در سال 2008 به جایگاه شانزدهم در سال 2018 برسد.

همه تسهیلات دانشگاه آزاد برای پیاده‌روی اربعین

در این عنوان روزنامه فرهیختگان، تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی برای پیاده‌روی اربعین ذکر شده است. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی امسال به‌طور ویژه به موضوع پیاده‌روی اربعین پرداخته‌اند البته این اقدامات به‌عنوان تصدی‌گری نبوده است بلکه به‌عنوان تسهیل‌کننده امور برای زائران اربعین حسینی است. در این گزارش نحوه ثبت‌نام زائران جهت عزیمت به پیاده‌روی اربعین، تسهیلات صندوق رفاه و اقدامات فرهنگی سفر معنوی اربعین ذکر شده است.

تحول در مقاوم‌سازی گیاهان توسط محققان

روز گذشته بود که خبر ثبت 11 ژن گیاهی در پایگاه اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا از سوی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد؛ اقدامی که توسط تیم چهارنفره از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد صورت گرفت و برای اولین‌بار هشت ژن گیاه یولاف و سه ژن گیاه گشنیز شناسایی شده و به ثبت رسیدند. رضا میردریکوند، سیدمحسن و سجاد سهرابی و کامران سمیعی اعضای این تیم پژوهشی هستند که در این عنوان طرح خود را تشریح کرده‌اند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های آفرینش در اول مهرماه به شرح زیر است:

زمان اعلام نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مشخص شد

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این عنوان روزنامه آفرینش اعلام کرد: نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی موسسات و مراکز آموزش عالی در هفته اول مهر تا یکشنبه 7 مهرماه اعلام می‌شود.

زمان ثبت‌نام پذیرفته شدگان کاردانی فنی‌وحرفه‌ای مشخص شد

مشاور عالی سازمان سنجش در این عنوان روزنامه آفرینش اعلام کرد: پذیرفته شدگان مقطع کاردانی فنی و حرفه‌ای ضرورت دارد برای ثبت‌نام تا سه شنبه 2 مهر با در دست داشتن مدارک مندرج در بند «ب» و اطلاعیه‌های سازمان سنجش به موسسات محل قبولی خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028314

وب گردی

وب گردی