ویژگی‌های مخفی iOS 13

شرکت «اپل» به عنوان یکی از غول‌های تکنولوژی، هم‌زمان با ارائه گوشی‌های جدید خود سیستم عامل جدید موسوم به «iOS 13» را معرفی کرد که با چالش‌های متفاوتی رو‌به‌رو شد. این سیستم عامل دارای ویژگی‌های مخفی زیادی است که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در کنار معرفی گوشی‌های جدید «iPhone 11» ،«iPhone 11 Pro» و «iPhone 11 Pro Max» سیستم عامل iOS 13 نیز توسط اپل معرفی شد.

متاسفانه به دلیل وجود مشکلات زیاد این نسخه از سیستم عامل نسخه ارتقا یافته آن ارائه نشد که این مسئله اصلا خوب نیست؛ زیرا iOS 13 بسیاری از ویژگی‌های اساسی خود را مخفی کرده است.

در ادامه به معرفی این ویژگی‌های پنهان برای کاربران می‌پردازیم.

3D Touch/Haptics

در iOS 13 تقریبا تمام عملکردهای لمس سه بعدی در دسترس است. صاحبان آیفون SE ، iPhone XR و iPhone 11 می‌توانند از این لینک برای دیدن پیش نمایش و نمادها جهت میانبرها و موارد دیگر دیدن کنند.

Haptic Touch به دستگاه‌های آیفون این امکان را می‌دهد که بر اساس نیرویی که با آن به صفحه فشار داده‌اید، نتایج متفاوتی مانند منوی میانبر را مشاهده کنید. این فناوری مانند همان لمس سه بعدی است که به وارد کردن فشار بیشتر روی صفحه نمایش نیاز ندارد.

Battery

شارژ بهینه سازی شده یکی دیگر از ویژگی‌های به‌وجود آمده است. برای این کار آن را در تنظیمات گوشی روشن کنید تا به این وسیله باتری شما تا 80 درصد شارژ شود. می‌توانید بقیه این کار را زمانی که به آن احتیاج داشتید مانند قبل از هشدار صبحگاهی انجام دهید، با این روش عمر باتری بیشتر می‌شود.

Control Center

نمادهای بلوتوث و WiFi را در مرکز کنترل لمس کرده و نگه دارید تا مستقیماً بین شبکه‌ها و دستگاه‌ها بدون نیاز به باز کردن تنظیمات جابجا شوید.

App Downloads

دانلود نامحدود: حد 200 مگابایت که در iOS برای برنامه‌ها و به‌روزرسانی در نظر گرفته شده در این سیستم عامل به صورت نامحدود توسط شبکه وایفای انجام می‌شود.

Files

ویژگی جدید Uncompress به شما امکان می‌دهد فایل‌های فشرده و غیرفشرده‌ را در برنامه Files ذخیره کنید. در نهایت iOS 13 به کاربران اجازه می‌دهد تا پوشه های تودرتو را ایجاد کنند و پرونده ها را بدون نیاز به iCloud Drive به اطراف خود منتقل کنند.

Keyboard

Swipe Typing ویژگی‌ که سال‌ها در برنامه‌های شخص ثالث موجود است، اپل سرانجام در iOS 13 تایپ را به صفحه کلید خود وارد کرد.

Data Saving

Low Data: این حالت جدید به صورت پیش فرض در تنظیمات خاموش است؛ اما اگر cellular data allowance با سرعت کند در حال اجرا باشد ممکن است داده‌ها از حد مجاز خود خارج شده و هزینه اضافی روی دست کاربر بگذارد.

Mail

منوی پاسخ گسترده: در کنار گزینه‌های «Reply»،«Reply All»،«Forward» و «Print» اکنون گزینه‌هایی برای انتقال به Junk ،Mark as Unread را پیدا خواهید کرد و می‌توانید اعلان و پرچم گذاری‌های خاص را شروع کنید.

گزینه نادیده گرفتن و مسدود کردن برای افرادی که روزانه با ایمیل‌های مختلفی روبرو هستند و می‌خواهند برخی از آن‌ها را مستقیم به سطل زباله منتقل کرده یا مسدود کنند نیز مورد علاقه برخی کاربران خواهد بود.

Messages

جستجوی پیشرفته: امکان جستجوی پیشرفته در داخل مکالمات فردی فراهم شده است.

news

کاربران می‌توانند اخبارهای مرتبط با سهام و تجارت را به طور مستقیم در برنامه سهام بخوانند. این گزینه در حال حاضر فقط در ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا در دسترس است؛ اما انتظار می‌رود در کشورهای دیگر نیز گسترش یابد.

Notes

می‌توان پوشه یادداشت‌‌های فردی را با دوستان و همکاران به اشتراک گذاشت.

Phone

می‌توان با استفاده از تنظیمات و برنامه تلفن به طور خودکار هرگونه تماس گیرنده‌ای که در مخاطبین، ایمیل یا پیام‌های شما درج نشده اند را به حالت سکوت بگذارید. تماس گیرندگان ناشناس مستقیماً به پیام‌گیر صوتی ارسال می‌شوند.

Photos

عکس‌های زنده: وقتی در حال تماشای تصاویر خود هستید، تصاویر زنده و فیلم‌ها به طور خودکار (بدون صدا) پخش می‌شوند. این یک تغییر ساده است که خاطرات شما را زنده می‌کند. برنامه عکس اکنون به صورت هوشمندانه تصاویر و اسکرین شات‌های تکراری را از نمایه خارج می‌کند.

Safari

اگر هنگام ثبت نام در سایت جدید، رمز عبور ضعیفی را انتخاب کنید، Safari به شما هشدار خواهد داد؛ بنابراین با رمز عبور 123456 خداحافظی کنید.

Auto Dark Mode (حالت تاریک خودکار): وب سایت هایی که از کد جدید CSS Mode Dark Mode استفاده می‌کنند به طور خودکار Safari را به حالت تاریک تغییر می‌دهند تا نمای سایت خود را ارتقا بخشد.

Autosave و Auto close: گزینه‌هایی برای ذخیره همه برگه‌های باز به عنوان نشانک‌ها اضافه شده است. در تنظیمات با یک کلیک طولانی تنظیم کنید تا زبانه‌هایی که اخیرا مشاهده نشده اند، بسته شوند.

مکان بارگیری: تنظیمات Safari اکنون به شما امکان می‌دهد اگر می‌خواهید مکان بارگیری پیش فرض فایل‌ها را از iCloud Drive به محل لوکال گوشی تغییر دهید.

عکس‌های صفحه: هنگامی که از Safari عکس می‌گیرید و جعبه پیش نمایش را باز می کنید، گزینه جدید «صفحه کامل» را پیدا خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد تا صفحه کامل را ضبط و نشانه گذاری کنید.

Siri/Apple Maps

مسیر گفتاری بهبود یافته: در سیستم‌های قبلی که با اعلام مسافت مسیر را مشخص می‌کرد و کمی گیج کننده بود اکنون نوع آدرس دهی تغییر کرده و به عنوان مثال به‌جای‌ «تا 800 متر دیگر به راست بپیچید» از «در چراغ راهنمایی بعدی به راست بپیچید» استفاده شده است.

یادآوری‌های هوشمند سیری می‌توانند رویدادها و لیست‌های تقویم را تشخیص دهند و یادآوری را برای کاربر ایجاد کنند.

Undo

دسترسی سریع: در هنگام تایپ با نگه‌داشتن انگشت روی صفحه میانبرهای«Undo» ،«Redo»،«Copy»،«Cut »و «Paste» را ببینید.

اگر می‌خواهید به سرعت آنچه را که تایپ کرده اید از بین ببرید با سه انگشت خود روی صفحه به سرعت به سمت راست بکشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028316

وب گردی

وب گردی