دانشجویان و استادان به جهاد علمی توجه مضاعف کنند

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بیژن رنجبر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی 99-98 را به اساتید و دانشجویان تبریک گفت.

در متن پیام بیژن رنجبر آمده است: اینک که در طلیعه سال تحصیلی جدید هستیم خداوند را می خوانیم تا با تأییدات خاصش حافظ و حامی شما عزیزان باشد که به فرموده مقام معظم رهبری «موتور پیشران حرکت جامعه هستید». آرزومندم با نگرشی عمیق، تلاشی پایدار و ذهنی پویا سرعت بخش این موتور پیشران باشید و نور امید را بر قلب ایران و ایرانیان بتابانید.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: دین اسلام، دینی است که پیوسته انسان را به جنگ با جهالت و علم آموزی فرا می خواند آن گونه که رسول خدا (ص) می فرماید: «طالب علم نزد خدا از جهادگران، مرزداران، حج گزاران، عمره گزاران، معتکفان و مجاوران خانه خدا برتر است و درختان و بادها و ابرها و دریاها و ستارگان و گیاهان و هر چیزی که آفتاب بر آن می تابد، برای جوینده علم طلب مغفرت می کنند. مرور تاریخ اسلام، گواه این مدعاست چه، قرن های متمادی مسلمانان طلایه داران دانش های جدید و معارف بی بدیل و پیشرفت های چشمگیر علمی بودند.»

در بخش دیگری از این پیام آمده است: باید توجه داشت که دانشگاه، اتاق فکر جامعه است لذا، خودباوری و استقلال در همه حوزه ها از جمله اقتصاد، اجتماع، صنعت، فرهنگ و ... منوط به میزان اهتمام و حمیت شما عزیزان دانشجوست تا تمدن نوین اسلامی را به منصه ظهور برسانید.

آنچه در این برهه برای استادان محترم و دانشجویان عزیز ضرورت دارد، عنایت مضاعف به جهاد علم است تا به واسطه آن به آرمان های پرارج انقلاب اسلامی عینیت بخشیده و سایه آزادی و استقلال را بر سر ایران اسلامی دوام بخشند. امید دارم در سال جدید تحصیلی، تلاش دانشگاهیان در راستای اعتلای امر خطیر پژوهش و کاربردی نمودن علوم با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب باشد تا چهره جامعه ایران اسلامی را بیش از پیش پرصلابت تر، شکوفاتر و بانشاط تر سازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028333

وب گردی

وب گردی