مهدهای کودک موظف به پذیرش کودکان معلول هستند

مدیر‌کل بهزیستی استان تهران گفت: مهدهای کودک موظف به پذیرش کودکان معلول هستند و باید بر اساس بخشنامه و دستورالعمل‌ها عمل کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داریوش بیات‌نژاد مدیر‌کل بهزیستی استان تهران در حاشیه آیین نواختن زنگ مهر در یکی از مهدهای کودک شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 846 مهدکودک، 29 روستامهد و 9 مهد حاشیه‌ای در استان تهران مشغول فعالیت هستند، گفت: اما با این وجود کمتر از 15 درصد کودکان استان تهران از فرصت حضور در مهدهای کودک بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کودکان زیر 7 سال استان تهران حدود یک میلیون و 470 هزار نفر است،گفت: در سال گذشته به توسعه کمی مهدهای کودک استان تهران توجه ویژه‌ای شده هم از لحاظ توسعه کیفی و هم کمی و هم‌اکنون با توجه به شرایط فراهم شده 58 هزار کودک در استان تهران در مهدهای کودک حضور دارند.

مدیر‌کل بهزیستی استان تهران ادامه داد: از اختصاص 250 میلیون تومان اعتبار تحت عنوان توزیع یک وعده غذای گرم برای کودکان در مهدهای استان تهران خبر داد و گفت: 888 میلیون تومان هم کمک‌هزینه تحصیلی خانواده‌های کم برخوردار هزینه شده است.

به گفته وی با این اقدامات، 7500 شغل در استان تهران ایجاد شده است.

مدیر‌کل بهزیستی استان تهران در خصوص سازوکار پذیرش کودکان معلول در مهدهای کودک نیز توضیح داد: براساس ضوابط و مقررات، مهدهای کودک موظف به پذیرش کودکان معلول با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها هستند البته برای کودکان معلولی که دچار اوتیسم هستند نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی درباره شهریه مهدهای کودک نیز گفت: بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور حداکثر افزایش شهریه 29 درصد پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028362

وب گردی

وب گردی