استان البرز با بیش از 165 شرکت دانش بنیان از استان های علمی کشور محسوب می شود

معاون استاندار البرز، با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، از وجود بیش از 165 شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد و البرز را یکی از استان های علمی کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در سومین نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته واحد کرج در زمینه برنامه ریزی های اجرایی میزبانی هفته پژوهش استان گفت: اعتقاد مسئولین واحد کرج بر این است که برگزاری مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در استان از افتخارات البرز در زمینه ارج نهادن به پژوهش بوده و امسال که این مسئولیت به واحد کرج واگذار شده است، آن را به منزله یک امر خداپسندانه و ماموریت ارزشمند می نگریم.

وی در ادامه با اعلام برخی اقدامات مهم، تاسیس کمیته های مربوطه، صدور احکام اعضای کمیته های مذکور، تدوین تقویم اجرایی پیشنهادی و طراحی پوستر مراسم به تشریح روند اجرای کار پرداخت و از حاضرین خواست با ارائه پیشنهادات سازنده و نقطه نظرات ارزشمند خود، بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز سال 98 به نحوی شایسته صورت پذیرد.

جهانگیر شاهمرادی معاون استاندار البرز نیز با تقدیر از اقدامات واحد کرج، طی سخنانی بر اهمیت برگزاری این رویداد مهم استانی تاکید کرد و گفت: به رغم وجود توانمندی های فراوان تحقیقاتی، پژوهشی و علمی استان البرز، متاسفانه تاکنون آن گونه که باید حق این استان در زمینه پژوهش ادا نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت انجام پژوهش در جامعه بویژه استان البرز به عنوان استانی که با وجود بیش از 165 شرکت دانش بنیان از استان های علمی کشور محسوب می شود، کلیه سازمان ها، ادارات، ارگان ها، صنایع و دانشگاه های این استان باید با استفاده از زیرساخت های موجود و توانمندی خود در برگزاری هرچه شایسته تر این مراسم مشارکت داشته باشند.

شاهمرادی همچنین اظهار داشت از مسئولین آموزش و پرورش استان انتظار می رود با وجود بیش از 540 هزار دانش آموز در استان، از این ظرفیت چشمگیر دانش آموزی به صورت موثرتری در امور پژوهشی بهره گرفته و از دانش آموزان پژوهشگر، صاحب ایده، مبتکر و نخبه حمایت نماید.

معاون استاندار البرز همچنین از اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری و سازمان صنعت و معدن استان البرز خواست با تمام توان خود در بخش برگزاری نمایشگاه و فن بازار در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش استان فعالیت کنند.

در این نشست مسئولین و معاونین پژوهشی دانشگاه ها، موسسات و مراکز علمی و پژوهشی استان البرز نیز با بیان نظرات، پیشنهادات و طرح های خود، مطالبی را در خصوص بهتر برگزار شدن مراسم هفته پژوهش عنوان کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج امسال میزبان برگزاری مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز است که در آذرماه و همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد و برگزیدگان استانی به جشنواره ملی پژوهش راه خواهند یافت.

کد خبر: 1028381

وب گردی

وب گردی