۳۷۴ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند+ اینفوگرافیک

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به خدمات این نهاد به دانش‌آموزان تحت حمایت، گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، ۳۷۴ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد راهی مدارس سراسر کشور شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین خدرویسی با بیان اینکه ۳۷۴ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند، افزود: از این تعداد ۱۵۲ هزار دانش‌آموز دختر و ۲۲۲ هزار دانش آموز پسر در مقاطع تحصیلی ابتدایی (دوره اول ) تا متوسطه ( دوره دوم ) تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برای نخستین‌بار دانش‌آموزان پیش‌دبستانی خانواده‌های تحت حمایت نیز از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند، اضافه کرد: کمیته امداد به دانش‌آموزان پیش‌دبستانی بسته خدمتی به ارزش ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزار تومان شامل کمک هزینه لوازم‌التحریر، کمک‌هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه پوشاک و ... ارائه می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، کمک هزینه ثبت نام کتب درسی و کمک هزینه نخبگی را از دیگر خدمات این نهاد به دانش‌آموزان تحت حمایت دانست و گفت: ارزش بسته خدمتی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اول تا مقطع متوسطه دوم بین ۳۰۰ تا ۷۲۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

خدرویسی با بیان اینکه ۱۳۴ هزار نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم کشور سکونت دارند، گفت: ۲۶۸۴ نفر از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند که کمیته امداد در تلاش است با انجام حمایت‌های مالی و فرهنگی لازم، زمینه ادامه تحصیل این کودکان را نیز فراهم کند.

وی بر تعامل کمیته امداد با خیران تاکید کرد و افزود: مردم نیکوکار در تامین نوشت‌افزار، کمک هزینه تحصیلی و دیگر احتیاجات تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت، یار و یاور کمیته امداد هستند و در همین راستا مرحله دوم جشن عاطفه‌ها از دهم مهرماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028395

وب گردی

وب گردی