دانشجویان واحد پارس آباد مغان در ممیزی املاک شهرستان اشتغال دارند/ انعقاد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل در زمینه تولید بذر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد مغان انعقاد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل در زمینه تولید بذر کشاورزی به نام و برند دانشگاه، ورود دانشگاه در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، بسته بندی و فروش آن را از جمله برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد مغان نام برد.

علیرضا پیل پایه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد مغان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ظرفیت رشته های علوم پایه موجود در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان از استادان با تجربه و متخصصی در رشته های علوم پایه از جمله فیزیک، شیمی و ریاضی برخوردار بوده که با توجه به ظرفیت های آموزش عالی شهرستان در نیاز به آموزش دانشجویان و تولید علم بعد از مرکز استان، این واحد دانشگاهی دارای مجهزترین آزمایشگاه و کارگاه بوده که در جهت توسعه علوم پایه، نیاز شهرستان و منطقه گام های خوبی برای رشد و توسعه برداشته است.

وی از برنامه های دانشگاه در زمینه اشتغال دانشجویان خبر داد و گفت: یکی از برنامه های دانشگاه آموزش و یادگیری همزمان علم، فن، دانش، کسب تجربه و مهارت در بین دانشجویان است. در همین راستا دانشگاه علاوه بر راهنمایی و ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان، برنامه ریزی هایی برای اشتغال دانشجویان در بخش های مختلف داشته تا بتواند نیروهای مازاد و دانشجویان فارغ التحصیل جویای کار را یاری کنند.

پیل پایه ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده می توان به انعقاد قرارداد و تفاهم نامه بین شهرداری های منطقه برای ممیزی املاک اشاره کرد که می توان در این طرح از دانشجویان این واحد دانشگاهی برای فعالیت در این حوزه ها استفاده کرد. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد مغان با تأسیس شرکت فنی، مهندسی و خدماتی به نام و برند دانشگاه و قبول پروژه های مرتبط با منطقه به ویژه پروژه های ملی پایاب سد خدا آفرین؛ برای دانشجویان اشتغال زایی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد مغان با تأکید بر ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: باتوجه به رسالت و اهداف دانشگاه می توان مقوله ارتباط دانشگاه با صنعت را برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد ضروری دانست. دراین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان برای آموزش علمی و عملی دانشجویان با معرفی پروژه های دانشجویی و کارآموزی، برنامه های خوبی را عملیاتی کرده است. همچنین دانشگاه با همکاری در طرح های برون دانشگاهی شرکت های بزرگ و آموزش عملی دانشجویان گامی مهم در پیوند دانشگاه با صنعت برداشته است

وی تصریح کرد: در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت مشکلاتی هم وجود دارد که می توان به عدم تخصیص اعتبارات لازم و مورد نیاز شهرستان ها از سوی مراکز استان اشاره کرد که در این صورت پروژه های اجرایی با شیب آرام حرکت می کند یا راکد می مانند که در این صورت بکارگیری دانشجویان نیز در این پروژه ها میسر نیست. البته ما یک تیم کارشناسی هم تشکیل داده ایم که در زمینه مراجعه به شرکت ها و ادارات و مشخص نمودن چالش ها و نیازهای آنان برای بکارگیری موضوعات پایان نامه دانشجویان فعالیت می کنند که این موضوع نیز یکی دیگر از گام های خوب دانشگاه است.

پیل پایه با اشاره به شناخته شدن دانشگاه آزاد به عنوان قطب کشاورزی، درباره مأموریت واحد دانشگاهی پارس آباد مغان در طرح پایش گفت: با توجه به پتانسیل ها و شبکه های عظیم آبیاری و زهکشی موجود در مغان که قطب کشاورزی کشور هم محسوب می شود، ماموریت اجتماعی این واحد دانشگاهی در زمینه آب، خاک و کشاورزی بوده که اقدامات خوب و مناسبی در این زمینه انجام شده است. انعقاد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل در زمینه تولید بذر کشاورزی به نام و برند دانشگاه، ورود دانشگاه در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، بسته بندی و فروش آن را از جمله برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد مغان نام برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد مغان با بیان روند تأمین درآمد های غیر شهریه ای دانشگاه تشریح کرد: طرح ارزش افزایی و درآمد غیر شهریه ای یکی از برنامه های جامع و مدون دانشگاه بوده که اتکای دانشگاه به شهریه دانشجویان را کاهش می دهد و در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد اقداماتی انجام داده است. انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش شهرستان در راستای برون سپاری دانش آموزان رشته های کار دانش و فنی_حرفه ای با توجه به وجود آزمایشگاه و کارگاه های پیشرفته و به روز در این دانشگاه طی دو سال متوالی، برگزاری دوره ها و کارگاههای تخصصی، بهره برداری از زمین کشاورزی واحد از جمله مواردی بوده که برای دانشگاه درآمد زایی داشته است.

وی افزود: دانشگاه در زمینه تولید بذر، فرآوری، بسته بندی و فروش محصولات کشاورزی، انعقاد تفاهم نامه های اجرایی با ادارات و شرکت های مهم منطقه، تاسیس شرکت فنی، مهندسی و خدماتی، و طرح های برون دانشگاهی فعالیت هایی انجام داده که سبب کسب درآمد برای واحد دانشگاهی پارس آباد مغان شده است.

پیل پایه از برنامه های دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با توجه به نیاز آموزشی، پتانسیل های موجود در دانشگاه، نیاز به تأسیس رشته های جدید و کاربردی و مهیا بودن شرایط برای افزایش رشته های واحد به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی طی چند ماه گذشته، 6 رشته مورد نیاز واحد دانشگاه پارس آباد مغان و شهرستان را تأمین کردیم. مراحل اولیه و مقدماتی تأسیس رشته های ضروری مانند پرستاری و مامایی که از دغدغه های اکثریت اهالی شهرستان پارس آباد مغان به شمار می رود و به طور حتم با استقبال چشم گیری هم رو به رو خواهد شد، انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد مغان تشریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه اشتغال و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان و دانشجویانی که در حال اتمام درس خود هستند، برگزاری استارت آپ های تخصصی، تأسیس مرکز رشد، پارک علم و فناوری در دانشگاه، هدایت و سوق دادن استادان و هیات علمی در رشد و افزایش تولید علم و مقالات بین المللی در سطوح عالی و کاربردی، برنامه های فرهنگی برای دانشجویان در راستای بسط و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، اردوهای جهادی، حجاب و عفاف و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از دیگر برنامه های اولویت دار حوزه آموزش و پژوهش این دانشگاه است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028423

وب گردی

وب گردی