امیدی به مدیران فعلی ندارم

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم باید مطالبه گر باشند چرا که اگر ایستادند و مطالبه‌گری کردند دیگران مجبور می‌شوند به حرفشان گوش دهند، هرچند که بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، آیت‌الله احمد جنتی در هفتمین اجلاسیه خبرگان رهبری که صبح امروز(سه‌شنبه) در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) طی سخنانی، گفت: امسال یک سال خاصی است که با هیچ یکی از سالهای قبل قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی، افزود: سال به سال به حضور و شکوه پیاده روی اربعین افزوده می شود، این پیاده روی نشانه وحدت جهان اسلام است. این مردم نشان دادند که عاشق امام حسین (ع) هستند و به انواع مختلف جان فشانی می کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام حسین(ع) برای زنده نگاه داشتن اسلام قیام کرد و همه چیز خود را در این راه داد، ایشان برای مقابله ظلم و ستم و نجات امت اسلام قیام کرد، آمریکایی ها باید درک کنند که در برابر اسلام، امام حسین (ع) و عاشورا نمی توانند بایستند.

آیت الله جنتی، مقاومت را محور اصلی دانست و گفت: امام حسین(ع) تسلیم نشد و به ما نشان داد در برابر ظلم و ستم نباید تسلیم شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: تمام استکبار برای نابودی انقلاب ما متحد شده بودند در حالی که انقلاب ما نوپا و ما بی تجربه بودیم، جنگ پُر خسارت بود اما برکات آن برای ایران بسیار بود و موجب شد در حوزه دفاعی به خود کفایی برسیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هیچ عقلی باور نمی کرد ما بتوانیم مقاومت کنیم و دشمن هم فکر می کرد یک هفته ای ایران را تصرف کند اما به برکت رهبری امام(ره) و مقاومت ملت سرپا ماند.

آیت الله جنتی، مقاومت را سیره همه انبیا و اولیایی الهی دانست و گفت: اگر دفاع مقدس نبود ما قدرت دفاعی پیدا نمی کردیم، جنگ به ما اسلحه سازی و مقاومت را آموخت و اگر دفاع مقدس نبود نمی توانستیم جنگنده فوق پیشرفته آمریکا را هدف قرار دهیم.

وی در ادامه به تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره و تاکید کرد: دشمنان تمام تلاش خود را می کنند تا تولید شکل نگیرد و نظام را ضعیف کنند اما باید با تلاش و اتکا به توان داخلی تولید را رونق دهند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره با افزایش میزان نقدینگی در کشور، گفت: ۲ هزار میلیارد نقدینگی در کشور وجود دارد که باید این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد، مردم نباید نا امید شوند، آنها با مطالبه گری باید از مسئولان حل مشکلات کشور را بخواهند.

آیت الله جنتی افزود: همین موشک‌هایی که امروز دشمن را ترسانده و پهپاد آنان را هدف قرار می‌دهد از دوران دفاع مقدس به دست ما رسیده است و ما را توانمند ساخته است.

وی با بیان اینکه پولدارها و پولخوارها و غارتگرها در داخل و خارج تلاش می کنند تا مردم مستمند باشند و علیه نظام شورش کنند، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که مردم به نظام آسیب بزنند و به عنوان عاملی در جهت تحقق اهداف دشمن مورد استفاده قرار گیرند اما امسال سال رونق تولید است و ما باید نیازهای مردم را تامین کنیم ولی جای این سیاست در ایران امروز، خالی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی نمی خواهند این امر تحقق یابد تا جایی که سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار به جیب دلالان ریخته شده است و اروپایی ها نیز وعده سر خرمن به ما می دهند و کمکی به ما نمی کنند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: اما مردم نباید بی تفاوت باشند و نباید اجازه دهیم که ناامید شوند. مردم باید مطالبه گر باشند چرا که اگر ایستادند و مطالبه گری کردند دیگران مجبور می شوند به حرفشان گوش دهند، هرچند که بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم.

وی اظهار داشت: ما برای روزی کار می کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده ایم رها شویم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی سبب شد ترامپ در برابر ایران عقب نشینی کند، گفت: امروز دوران ما دوران خوب و عجیب و غریبی است امروز در یمن مردم ایستادگی کردند و با موشک تشکیلات «آرامکو» را هدف قرار دادند و این نتیجه ایستادگی است که قدرت لعنتی آل سعود را تضعیف کرده است.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه در ایران هم برخی آدم‌های نادان و جاهل دنبال مذاکره با آمریکا هستند، افزود: در مذاکره ما برنده نیستیم بلکه باید حرف شنوی آنان را بکنیم. می خواهند دست ما را بندند و تسلیم مان کنند و یکی-یکی توان های ما را محدود کنند، از توان موشکی گرفته تا حمایت از حزب الله لبنان. سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه که در شرایط فعلی مذاکره نمی کنیم نشان دهنده هدایت داهیانه و مقاومت نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم، گفت: ما امسال انتخابات را داریم که سرنوشت مملکت را تعیین می‌کند پس نمایندگان خبرگان هم نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند بلکه باید کمک کنند تا افراد خوبی وارد مجلس شوند و کار مردم را دنبال کنند و مشکلاتشان را رفع سازند وگرنه جز این شود همین است که الان می ببینم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، خط قرمزهای شورای نگهبان را مقابله با پول های کثیف دانست و تصریح کرد: یک عده با پول‌های کثیف می‌خواهند وارد مجلس شوند و این خط قرمز ما در شورای نگهبان است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه ما تحت تاثیر افکار جریان های سیاسی قرار نمی گیریم، تاکید کرد: پس کسی انتظار نداشته باشد ما کسانی را به دلیل اینکه عده‌ای با آنها دشمن هستند ردشان کنیم یا کسانی را که عده‌ای با آنان دوست هستند را تایید کنیم. ما برای رضایت خداوند کار می کنیم نه خوشامد افراد.

وی گفت: راه برای کسانی که نظام، اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند برای حضور در انتخابات باز است ولی ما حتما جلوی کسانی را که می خواهند با پول‌های کثیف وارد انتخابات شوند را می گیریم.

کد خبر: 1028434

وب گردی

وب گردی