معرفی سنسوردوربین  با کوچک ترین پیکسل

شرکت سامسونگ، سنسور تصویر جدیدی را برای تلفن‌های هوشمندمعرفی کرده که ادعا می کند دارای کوچکترین اندازه پیکسل در بین تمامی محصولات موجود در دنیا است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پس از معرفی پیکسل 0.8 میکرومتر در سنسورهای 48 و اکنون 64 مگاپیکسلی گوشی‌های هوشمند چینی که در سال 2019 شاهد استقبال گسترده‌ای بودند، سامسونگ اکنون در حال تولید اولین سنسور تصویر در جهان با پیکسل 0.7μm است.

«ISOCELL Slim GH1» یک سنسور 43.7 مگاپیکسلی (7,968×5,480) طراحی شده برای ارائه رزولوشن بالا در اندازه فیزیکی کوچک است. سامسونگ اعلام کرد که این راه حل بهینه را برای دستگاه‌های تمام صفحه باریک ارائه می دهد و آ‌ن را برای دوربین‌های سلفی در نظر گرفته است.

این شرکت در حال حاضر یک سنسور 32 مگاپیکسلی 0.8μm ارائه می‌دهد که اغلب برای دوربین‌های سلفی استفاده می‌شود.

در مورد سنسورهای دوربین وجود اندازه پیکسل کوچک به دلیل این که هر عکس از قابلیت جمع آوری نور کمتر و نویز بیشتری را دارد یک نقطه ضعف محسوب می‌شود؛ اما این سنسورهای جدید با وضوح بالا کمی متفاوت عمل می‌کنند.
در شرایط کم نور، آنها چهار پیکسل را با یکدیگر ترکیب می‌کنند که در این حالت باید تصویری 10.9 مگاپیکسلی را با حساسیت به نور پیکسل‌های 1.4μm تولید کند.

البته در عمل، وضوح تصویر و اندازه پیکسل مهمترین فاکتور در رابطه با کیفیت کلی عکس‌های هوشمند نیست. برخی از بهترین دوربین های تلفن در اطراف از سنسورهای معمولی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند اما دستگاه‌های میان رده با سنسورهای پیکسل پایین می‌توانند جزئیات زیادی را در نور مناسب ارائه دهند بدون وجود نویزی که از نور کم انتظار آن می‌رود.

سامسونگ اعلام کرد که ISOCELL Slim GH1 تا پایان سال جاری میلادی وارد تولید انبوه شود، بنابراین به احتمال زیاد در اوایل سال 2020 در گوشی های این شرکت شاهد حضور این سنسور‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028439

وب گردی

وب گردی