رهبران نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی و حمایت می‌‌شوند

سرپرست اداره‌کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درصددیم با شناسایی رهبران نوآوری در دانشگاه آزاد، حمایت از آنها و با تکیه بر دانش بومی این افراد در دانشگاه، مسائل کشور را حل کنیم. 

وحید ضرغامی سرپرست اداره‌کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اهداف ایجاد این بخش در دانشگاه آزاد گفت: با توجه به تحولی که در دانشگاه‌‌‌ها مطرح شده و بحث فناوری و نوآوری مورد توجه قرار گرفته، حوزه فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد نیازمند سیاست‌‌‌گذاری بوده تا زیر ساخت‌‌‌های لازم برای توسعه فناوری و نوآوری شکل بگیرد، بر همین مبنا اداره کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی در تحولات جدید این دانشگاه، شکل گرفت.

وی تشریح کرد: زمانی هم که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح کلان شکل گرفت، دغدغه توسعه فناوری و اشتغال فارغ‌‌‌‌التحصیلان دانشگاه از موارد حائز اهمیت در کشور بوده که با هدف پشتیبانی از توسعه فناوری شکل گرفته است.

سرپرست اداره کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی درباه مهم‌‌‌ترین فعالیت‌‌‌‌‌های این اداره خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که در زمینه توسعه فناوری وجود دارد، درصددیم تا بتوانیم با ایجاد زمینه‌‌‌های لازم در جهت توسعه کارآفرینی و اشتغال‌‌‌‌‌‌زایی در این راستا گام برداریم. مهم‌‌‌ترین فعالیت ما در اداره‌کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی کمک به بخش درآمدزایی و بودجه در بحث فناوری اختصاص یافته تا بتوانیم موانعی که پیش روی استادان و دانشگاهیان است را برداریم.

ضرغامی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌‌‌های ما شناسایی رهبران نوآوری در دانشگاه آزاد و حمایت از آنهاست تا بتوانیم از این طریق و با تکیه بر دانش بومی این افراد در دانشگاه، مسائل کشور را حل کنیم.

وی متذکر شد: رصد نیازها و مشکلات کشور، ظرفیت واحدهای دانشگاهی و شناسایی موضوعاتی که قابلیت ساخت محصول و ارائه خدمات را دارند؛ همچنین ایجاد زیرساخت‌‌‌‌‌های لازم و تدوین آیین‌‌‌‌نامه‌‌‌‌ها و قانونی برای فراهم شدن زمینه لازم برای توسعه فناوری از دیگر فعالیت‌‌‌های مرتبط با اداره کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و فعالیت این اداره کل، مرتبط با معاونت فناوری دانشگاه است.

سرپرست اداره کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: برای حضور اعضای هیئت علمی در بحث پژوهش و توسعه امور فناوری، آیین‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌هایی در نظر گرفته شده تا این افراد با توانمندی که دارند بتوانند بخشی از ساعات موظفی خود را در آزمایشگاه‌‌‌‌ها سپری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028444

وب گردی

وب گردی