ورودی‌های جدید دانشگاه منبعی از ایده‌های جدید و نوآورانه هستند/ ایجاد سراهای نوآوری و مراکز کارآفرینی فناورانه مبتنی بر مزیت‌های بومی

مدیر کل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سراهای نوآوری و مراکز کارآفرینی فناورانه مبتنی بر مزیت‌های بومی خواهند بود.

سیدمحمدجواد صدری مهر مدیر کل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص فعالیت‌های این اداره کل در سال تحصیلی جدید گفت: معاونت تحقیقات نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که بخش نوظهوری در بدنه دانشگاه است، با استفاده از سه بازوی شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و پارک علم و فناوری حرکت پرشتابی را در مسیر کارآفرینی‌های فناورانه آغاز کرده است. نتیجه این حرکت تاسیس سراهای نوآوری در بخش های مختلف کشور براساس مزیت‌های هر منطقه خواهد بود.

صدری مهر ادامه داد: سراهای نوآوری موضوع محورند و با تکیه بر دارایی‌های وسیع کشور طراحی شده اند. این دارایی‌ها شامل منابع خدادادی کشور، سرمایه غنی انسانی و فرصت‌های بیشمار موجود در کشور است. به طور مثال تاکنون سرای نوآوری گیاهان زینتی در گرگان، سرای نوآوری پسته در رفسنجان، سرای نوآوری مبل و منبت در ملایر ایجاد شده است و انتظار داریم در سال جاری دست کم 100 سرای نوآوری در کشور ایجاد شود.

او تاکید کرد: سراهای نوآوری پایه ایجاد اشتغال فناورانه پایدار مبتنی بر مزیت های منطقه ای خواهند بود.

صدری مهر اضافه کرد: هرکدام از مشکلات امروز موجود در کشور، فرصتی برای کارآفرینی های مبتنی بر فناوری و نوآوری هستند؛ براین اساس معاونت فناوری دانشگاه آزاد در هرکدام از مشکلات موجود در کشور ورود کرده و با مطالعه روی نیازها و فرصت‌های آن موضوع، امکان ایجاد سرای نوآوری پیرامون آن موضوع را بررسی می کند.

مدیر کل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نکته دیگری که در مورد سراهای نوآوری وجود دارد، بومی شدن مفاهیم اکوسیستم نوآوری است. امروزه در این اکوسیستم مفاهیمی مانند شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد وجود دارند که بر مبنای نیازهای فناوری در قسمت دیگری از جهان ابداع شده است و الزاما مبتنی بر نیازهای ما نیست. نام «سرای نوآوری» که اولین بار توسط دکتر طهرانچی، ریاست دانشگاه استفاده شد، نشان‌دهنده اراده دانشگاه در بومی سازی مفاهیم پیشرفته در فناوری است.

صدری مهر اضافه کرد: هرکدام از ورودی‌های جدید دانشگاه منبعی از ایده‌های جدید و نوآورانه هستند و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد آماده تعامل در این ایده‌های نو و به ویژه ایده‌های مبتنی بر مزیت‌های مناطق ایران است.

او در پایان گفت: وب سایت پارک علم و فناوری به آدرس parkoffice.iau.ir ساده ترین مسیر برای تعامل در ایده‌های نوآورانه است و ما منتظر دریافت ایده های دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه هستیم.

پایان پیام/

کد خبر: 1028456

وب گردی

وب گردی