سکوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مقابل اتهام سنگین صندلی‌فروشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ترجیح داده هیچ صحبتی درباره اتفاقی که اعتبار این دانشگاه را زیر سؤال برده، انجام ندهد و معاون آموزشی دانشگاه نیز توپ را به زمین دانشکده دندان‌پزشکی انداخته است..

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اگر تا یک هفته پیش، فردی نام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در اینترنت جست‌وجو می‌کرد، سایت رسمی و اخبار مرتبط با این دانشگاه مقابل چشمان کاربر نقش می‌بست؛ اما در یک هفته اخیر، اسم یکی از معتبرترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تقلب و تخلف گره خورده است.

25 شهریورماه 98 بود که رئیس کلانتری ولنجک از دستگیری دختری خبر داد که بدون شرکت در کنکور و حتی ثبت نام در دانشگاه اقدام به حضور در کلاس‌های رشته دندان‌پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی کرده است. خبر مانند بمب منفجر شد و به صدر اخبار رسانه‌ها راه پیدا کرد. بسیاری مشتاق بودند راز حضور فردی بدون ثبت نام در دانشگاه و حتی بدون شرکت در آزمون سراسری کنکور بر سر کلاس‌های سومین دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور در سال 2019 را کشف کنند؛ اما پرونده دانشجوی خبرساز پر از ابهاماتی بود که اظهار نظر مسئولان نیز گره کلاف پیچیده را کورتر می‌کرد.

ابتدا از غفلت مسئولان حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صحبت شد؛ اما مریم مقتدری، دانشجوی جنجالی مدارکی منتشر کرد که حکایت از وجود نامش در سایت رسمی دانشگاه داشت. محسن دالوند، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشجوی مذکور را کلاهبردار خواند و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ادعای خرید امتیاز حضور در کلاس‌های آموزشی دانشگاه را با پرداخت چندین میلیارد تومان، نشدنی دانست.

سرهنگ رضا صادقی، رئیس کلانتری ولنجک اعلام کرده بود این دختر 23 ساله به دیگر دانشجویان گفته با پرداخت چندین میلیارد تومان و بدون شرکت در کنکور، در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبت نام کرده که همین موضوع سبب نارضایتی دیگر دانشجویان شده و آنها اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کرده‌اند.

مریم مقتدری که یک‌شبه به شهرت رسید، پیش از انتشار خبر تحصیل غیر قانونی او در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز بیش از 60 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام داشت؛ اما جنجال‌های اخیر سبب شد به تعداد فالوورهایش افزود شود. وی شایعه پرداخت مبلغ میلیاردی را تکذیب و اعلام کرد از طریق یکی از مسئولان دانشگاه به‌شکل قانونی مجوز تحصیل در دانشگاه مشهور کشور را کسب کرده است؛ ادعایی که توسط رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت رد شد.

نکته مهم و قابل تأمل در این میان سکوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود که هیچ واکنشی به اتهامات سنگین وارده نشان نداد؛ در حالی که حتی وزیر بهداشت هم در توئیتی به ماجرای صندلی‌فروشی در دانشگاه زیرمجموعه این وزارتخانه اشاره کرد و نوشت: «سه ماه قبل پس از مقابله با اخلال‌گران در حوزه دارو، دستور برخورد با جریان‌های فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی دانشگاه را هم صادر کردم.»

از طرف دیگر معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هرچند مانند دیگر مسئولان، دانشگاه متبوعش را از اتهامات مبرا و تأکید کرد فرد دانشجونما هیچ ارتباط سیستماتیک و اداری با دانشگاه نداشته؛ اما در اظهار نظری جالب دانشکده را در این زمینه مسئول دانست؛ نه دانشگاه را.

محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ترجیح داده هیچ صحبتی درباره اتفاقی که اعتبار این دانشگاه را زیر سؤال برده، انجام ندهد و امیرمحسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه نیز توپ را به زمین دانشکده دندان‌پزشکی انداخته است. ابهامات در پرونده مریم مقتدری، مشهورترین دانشجوی این روزها بسیار است و مسئولان نیز هنوز پاسخی قطعی به افکار عمومی نداده‌اند. دختر دانشجو در حالی که تمام پست‌های اینستاگرامش را پاک کرد، 6 روز پیش با انتشار پستی اعلام کرد از ایران می‌رود؛ اما دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هنوز زیر سایه اتهام صندلی‌فروشی قرار دارد و انتظار می‌رود آقاجانی که دوره مدیریتی پرحاشیه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داشته سکوت خود را بشکند و در مورد حواشی تازه‌ای که برای مدیریت تحت امرش به وجود آمده روشنگری بکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028467

وب گردی

وب گردی