ارزش تولید داروهای بایوتک ایران چقدر است؟

معاون علمی فناوری ریاست جمهور گفت: ارزش تولید داروهای بایوتک ایران ۱.۲ میلیارد دلار است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ایران فارما گفت: ارزش تولیدات داروهای بایوتک ایران ۱.۲ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه فهرستی از محصولات دارویی که ارزبری آنها بالغ بر ۵۷۰ میلیون دلار است، تهیه شده و به‌دنبال تولید آنها هستیم گفت: خوشبختانه وزیر بهداشت حامی تولید داخل است و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با اشاره به میزان مهاجرت داروسازان به خارج از کشور گفت: میزان مهاجرت داروسازان به خارج از کشور کم شده است. فعالان حوزه داروهای بایوتک در حوزه بایوتک غذا و کشاورزی نیز سرمایه‌گذاری کنند چرا که در این حوزه بسیار وابسته‌ایم.

دوره تحریم فعلی بدون‌شک گذرا است

سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ایران فارما گفت: حمایت از تولید داخل اصلی‌ترین سیاست ما است. هموارسازی نظام بروکراتیک با هدف تسهیل تولید دارو در دستورکار ماست

وی ادامه داد: بررسی هیچ پرونده‌ای در زمینه تولید دارو در سازمان غذا و دارو نباید بیشتر از یک هفته طول بکشد. اگر بررسی پرونده بیش از یک هفته طول کشید، می‌توانید پرونده را مستقیما برای خودم بفرستید

وی تصریح کرد: دوره تحریم فعلی بدون‌شک گذراست،با اندیشه‌های نتانیاهو، پمپئو و بولتون و ترامپ نمی‌شود دنیا را اداره کرد و قطعا این دوره سپری خواهد شد. دوره ترامپیسم به‌زودی تمام خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: شاهد بودید که ترامپ که قطعنامه تغییرات آب‌وهوایی را پاره کرده بود در نشست اخیر تغییرات آب‌وهوایی در سازمان ملل شرکت کرد. با اندیشه‌های خودمحور نمی‌توان کشورها و دنیا را مدیریت کرد. با قلدری نمی‌شود دنیا را اداره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028478

وب گردی

وب گردی