قدرت و امنیت کشور مرهون روحیه جهادی و پایداری مردم در دوران دفاع مقدس است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی پایداری و صبر مردم باعث شد که ما تا به این مرحله از قدرت و امنیت برسیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیداحمد ابوالقاسمی‌فر رئیس دانشگاه آزاد واحد شاهرود ظهر امروز در گردهمایی بسیجیان شهرستان شاهرود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد،‌ درباره هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی، ایمان، پایداری و صبر مردم، به رهبری امام خمینی باعث شد که ما تا این مرحله از قدرت و امنیت برسیم.

وی اضافه کرد: اگر مروری بر دوران قاجار و قبل از آن داشته باشیم و همزمان نقشه‌ها را بررسی و تطبیق دهیم، خواهیم دید که نقشه‌های جغرافیایی ما در آن زمان دائماً در دست تغییر بوده و خیلی از سرزمین‌های ما را از دست داده‌اند؛ اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل استکبار، غرب و شرق، حتی یک نقطه از مملکت ما از دست نرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود افزود:‌ دشمنان با این فرضیه که می‌توانند مملکت ما را تحت تأثیر افکار خودشان قرار دهند و با این دید که سه‌روزه تهران را پایتخت خودشان قرار دهند و در محاسباتشان برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کشور پیش‌بینی کرده بودند به کشور ما یورش بردند؛ اما واقعیت به گونه دیگری رقم خورد.

ابوالقاسمی‌فر خاطرنشان کرد: دشمن در برنامه‌های از پیش تعیین‌شده خود دچار اشتباهات فاحشی بود و از این نکته غافل شد که ملت ما با روحیه بسیجی، ایمان، صبر، اعتقاد و حمایت از ولایت‌فقیه با توجه با شرایط سخت به دفاع از این نظام و کشور پرداخت، البته دیگر دشمنان ما این واقعیت را درک کرده‌اند و به خاطر همین است که با همه خصومت‌ها جرئت حمله به کشور ما را به خودشان نمی‌دهند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان نیز در این نشست درباره گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس گفت: در کشور ما در هفته دفاع مقدس یاد و خاطره سال‌های جنگ تحمیلی را گرامی می‌دارند. چرا بعد از ۳۰ سال آغاز دفاع مقدس را جشن می‌گیرند؟ جنگ که برای همه کشورها خسارت و عقب‌ماندگی با خود می‌آورد؛ اما چرا جنگ تحمیلی دفاع مقدس می‌شود؟

علی ملک‌شاهکویی افزود: در آن شرایطی که ما کمترین امکانات و ادوات جنگی نداشتیم و هیچ‌کس از ما احتمال وقوع جنگ را نمی‌داد و حتی مهدی بازرگان مدت خدمت سربازی را کاهش داده بود، برای امام(ره) در آن شرایط دو راه بیشتر وجود نداشت: ۱- تسلیم شدن در برابر زورگویی‌های آنها ۲- مقاومت و دفاع از مرز و میهن و اسلام؛ که البته امام به تبع از امام شهیدان راه دومی را انتخاب کرد.

وی تصریح کرد:‌ ما جنگ تحمیلی را تبدیل به یک فرصت کردیم؛ در دنیا هیچ‌کس طرفدار ما نبود، به‌جز ملت خودمان که در آن شرایط در مقابل عراق با دست‌خالی ایستادیم، آیا شرایط آن روز بهتر بود یا امروز؟ آیا درست است که امروز صحبت از مذاکره کنیم؟ آیا این قدرت و امنیتی که اکنون داریم آن زمان داشتیم؟

در پایان مراسم مسئولان در مرقد شهدای گمنام دفاع مقدس واقع در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود حضور یافتند و با ذکر صلوات و قرائت فاتحه با ایشان تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028498

وب گردی

وب گردی