مهلت اخذ وام دانشجویی اربعین 11 آبان ماه به پایان می رسد

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمامی زائرین دانشگاهی موظف هستند تا 11 آبان ماه به مجموعه دانشجویی و یا صندوق رفاه دانشجویی خود مراجعه و ضمن ارائه گذرنامه و مهر خروج و ورود مرزی از امتیاز وام اقساطی 20 ماهه بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دومین جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی با حضور احمد صالحی آرا رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمانشاه برگزار شد.

صالحی آرا در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس گفت: در قبال فرزندان شهدا و حمایت از آنان در برابر مشکلات و آسیب های جامعه مسئول هستیم و این مسئولیت به عنوان دین بزرگی بر گردن ماست.

وی با بیان اینکه بحث اربعین و مباحث زیارتی در دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، افزود: باید هم افزایی و انسجام مسائل اربعین در واحدها و مراکز صورت گیرد و دانشگاه به صورت مستقل در این مسئله مهم وارد شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر جایگاه فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه به خصوص در زمینه اربعین گفت: باید دانشگاهیان در مسیر معرفت و بصیرت افزایی فعال باشند و بصیرت افراد را نسبت به مسأله اربعین و حرکت ابا عبدالله الحسین(ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی افزایش دهیم، اما سؤال این است که بصیرت افزایی در عصر حاضر باید چگونه باشد؟ که به نظر بنده مهمترین اصل، جوان پسندی و تطابق با سلایق و به روز بودن است.

صالحی آرا بر اهمیت تأمین نیازهای قشر دانشجو جهت شرکت در این حرکت عظیم تأکید کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلات ویژه ای در راستای شرکت دانشگاهیان در مراسم معنوی اربعین در نظر گرفته که می توان به اختصاص وام با باز پرداخت 20 ماهه، مرخصی تشویقی و موجه شدن غیبت های دانشجویان زائر اربعین اشاره کرد.

وی ادامه داد: تمامی زائرین دانشگاهی موظف هستند تا 11 آبان ماه به مجموعه دانشجویی و یا صندوق رفاه دانشجویی خود مراجعه و ضمن ارائه گذرنامه و مهر خروج و ورود مرزی از امتیاز وام اقساطی 20 ماهه بهره‌مند شوند.

صالحی آرا همچنین بر برپایی ایستگاه صلواتی از 8 مهرماه در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و تبلیغات محیطی با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری، تشویق حضور در راه پیمایی اربعین، ایجاد حال و هوای اربعین در دانشگاه، بدرقه نمادین در 17 مهرماه 98 با حضور تمامی زائران دانشگاه، چاوشی خوانی و مداحی، پرداخت نذورات الکترونیکی، ثبت نام خادم یاری، زیارت نیابتی و ... را از مهمترین برنامه های فرهنگی ستاد اربعین عنوان کرد.

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی از برپایی سه عمود برون مرزی با مشارکت موکب های عراقی در مسیر حرکت زائران، همچنین یک موکب وسیع در محل کربلای معلی جهت اسکان توسط دانشگاه آزاد اسلامی نیز خبر داد.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه مهمترین برنامه های این دانشگاه در ایام اربعین را ایجاد دو موکب در شهرستان های صحنه و کنگاور هچنین یک موکب مجهز در مرز خسروی عنوان کرد و گفت: پذیرایی از زائران، ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی، اسکان و ... از دیگر برنامه‌هاست.

محمدرضا آقایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه همچنین در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از پیشروترین دانشگاهها در امر اربعین از سالهای گذشته بوده و امسال نیز با هماهنگی «دفتر جهان اسلام بسیج دانشجویی» طرحی به عنوان «هر زائر یک سفیر» را ارائه داده ایم که بر این اساس با تأکید بر استکبار ستیزی، وحدت اسلامی و مسأله قدس و همچنین تکریم میزبان عراقی و ارائه بسته فرهنگی به زائران اقدام به صدور پیام انقلاب خواهیم کرد.

گفتنی است، صالحی آرا و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور در مزار پنج شهید گمنام این واحد دانشگاهی و قرائت فاتحه، با آرمانهای قهرمانان دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028607

وب گردی

وب گردی