جمعه ها ، مرگبارترین روز جاده‌های کشور در تابستان

فرمانده پلیس راه کشور با تشریح وضعیت تصادفات رانندگی در تابستان امسال از افزایش جانباختگان در این فصل خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سید تیمور حسینی در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، به تشریح و آنالیز وضعیت تصادفات رانندگی در تابستان امسال پرداخت و گفت: در طرح تابستانی امسال در مجموع روزانه ۳۰۰ میلیون کیلومتر در جاده‌ها پیمایش داشتند.

وی با بیان اینکه در تیرماه و مردادماه امسال به ترتیب ۸.۴ و ۱۰.۴ درصد افزایش تردد داشتیم، گفت: متاسفانه شمار جانباختگان تصادفات ما در سر صحنه یک درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت و ۲۴ نفر بیشتر کشته شدند.

به گفته حسینی، تعداد جانباختگان سرصحنه تصادفات رانندگی در تابستان امسال ۲۵۷۳ نفر بود.

تعداد جانباختگان سرصحنه تصادفات رانندگی در تابستان امسال ۲۵۷۳ نفر بود

وی درباره مرگبارترین روز تابستان امسال در جاده‌ها نیز گفت: طبق آمارهای ما ۱۶ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در روز جمعه جان خود را از دست دادند و بر این اساس جمعه مرگبارترین جاده‌های کشور بوده و کمترین مرگ‌ها نیز مربوط به روز شنبه است که ۱۱ درصد از کل جانباختگان صحنه تصادفات جان خود را در این روز از دست دادند.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین با اشاره به استان‌های دارای بیشترین جانباخته در طرح تابستانه گفت: استان فارس با ۱۸۱ کشته،‌ اصفهان با ۱۴۰ کشته و خراسان رضوی با ۱۳۰ کشته در صحنه تصادفات ، سه استان نخست در تعداد جان باختگان حوادث رانندگی تابستان هستند. همچنین استان‌های اردبیل، چهارمحال بختیاری و غرب استان تهران نیز به ترتیب با ۱۶، ۱۷ و ۱۷ مورد کمترین جانباختگان صحنه تصادفات در تابستان امسال را داشتند.

وی بیشترین افزایش تصادفات را مربوط به استان‌های همدان، کهکیلویه و بویراحمد و کرمان با افزایش ۲۲، ۲۱ و ۱۰ نفری جان باختگان نسبت به مقدار مشابه سال قبل عنوان کرد و گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان و اصفهان نیز به ترتیب با ۳۲، ۲۹ و ۲۹ نفر کشته جزو استان‌های با بیشترین کاهش جانباختگان حوادث رانندگی هستند.

حسینی با اشاره به مهمترین تصادفات نیز گفت: منظور از مهمترین تصادفات یعنی تصادفاتی که بیش از سه جان باخته در صحنه داشته باشد که بر این اساس چهار استان فارس، همدان، کرمانشاه و آذربایجان غربی به ترتیب با چهار فقره و ۱۹ کشته، سه فقره و ۱۲ کشته، دو فقره و ۹ کشته و یک فقره و هشت کشته در جایگاه اول تا چهارم قرار دارند. مهمترین تصادفات ما نیز مربوط به حادثه گنبد اینچه برون با ۱۵ فوتی و حادثه بویین در استان اصفهان با ۱۲ مورد فوتی است.

در میان جانباختگان حوادث رانندگی نیز ۶۵ درصد در صحنه تصادفات، پنج درصد در حین انتقال و مابقی در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند

وی افزود: در میان جانباختگان حوادث رانندگی نیز ۶۵ درصد در صحنه تصادفات، پنج درصد در حین انتقال و مابقی در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

فرمانده پلیس راه کشور ۲۵ تیرماه امسال را مرگبارترین روز جاده‌ها در تابستان امسال اعلام کرد و گفت: در این روز ۵۲ نفر جان خود را از دست دادند. همچنین در روز ۱۵ مردادماه امسال نیز هفت نفر در تصادفات کشته شدند که روزی با کمترین جانباخته در تصادفات رانندگی است.

وی بیان اینکه تصادفات مربوط به اتوبوس‌ها اعم از اتوبوس‌های طرح سپهتن و اتوبوس‌های عادی و حاشیه شهرها و سرویس‌ها در طول تابستان کمی افزایش داشته است، گفت: آمار دیگر نیز مربوط به جانباختگان بومی تصادفات است. در تصادفات جاده‌ای ما در تابستان ۶۸ درصد جانباختگان صحنه تصادفات بومی و ۳۲ درصد غیربومی بوده‌اند.

افزایش میانگین سرعت در جاده‌های کشور

حسینی همچنین از افزایش متوسط سرعت در جاده‌های کشور در تابستان امسال خبر داد و گفت:‌ در تیر و مرداد امسال ۰.۲ و ۰.۷ درصد بر میانگین سرعت در جاده‌های کشور افزوده شده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تردد در شهرهای منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین در سال گذشته پرداخت و گفت: طبق آمارهای ما یک میلیون و 113 هزار و 202 زائر در مهران، 415 هزار و 256 زائر از مرز شملچه و 190 هزار و 444 زائر نیز طی مدت طرح ویژه اربعین از مرز چذابه عبور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید تمهیداتی را در معابر مربوط به چهار پایانه مرزی در سال جاری اتخاذ کنیم، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نیز در این زمینه انجام شده و پلیس راه در آمادگی کامل است. ما شهرستان‌های سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه را نیز که در مسیر حرکت زائران قرار دارند شناسایی کرده‌ایم و پلیس راه تمامی آن‌ها در آماده باش کامل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028608

وب گردی

وب گردی