احضار تعدادی از مسئولان و شهرداران کرمان  برای حذف واژه شهید از اماکن شهری

دادستان کرمان از احضار تعدادی از شهرداران و مسئولان مربوطه در سراسر استان کرمان در رابطه با حذف واژه مقدس شهید از برخی اماکن و معابر شهری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: با توجه به این که در دین مقدس اسلام یکی از واژگان پرتکرار و والا واژه مقدس شهید است و در آیات کلام الله مجید کرارا از آن به عنوان یک واژه والا و تقدیس شده ذکر به عمل آمده، نتیجه می‌گیریم که واژه مقدس شهید و جایگاه شهدا از ارکان محوری و مهم دین مقدس اسلام محسوب می‌شود.

سالاری افزود: امروزه اگر در ایران اسلامی، آبادانی، شکوفایی عزت، اقتدار و امنیت بی بدیلی در منطقه خاورمیانه داریم همه این‌ها مرهون خون شهدا است.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان تصریح کرد: امروزه اگر کسی دغدغه اقتدار و امنیت کشور را دارد باید هدف‌گیری و خط کاری او بر مبنای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به عنوان رکن رکین تقویت امنیت ملی کشور بوده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی در راستای کمرنگ نمودن ارزش‌های اسلامی در جامعه و هجمه به اعتقادات دینی و مذهبی و خصوصاً جامعه ایثارگری و شهدا برای سست نمودن پایه‌های امنیت ملی و بحث مهم نفوذ اگر فردی خواسته و یا ناخواسته در راستای کم‌رنگ شدن ارزش‌ها حرکت نماید در خدمت معاندین و اهداف آنان قرار گرفته است و یقیناً با واکنش چشمان بیدار نظام مقدس جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.

دادستان کرمان اعلام کرد: با توجه به عمل نابخردانه و دشمن شادکن برخی مسئولین در حذف واژه مقدس شهید از برخی اماکن و آزرده خاطر شدن خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری کشور، این دادستانی به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود و نظر به ارتکاب فعل مجرمانه در این رابطه پرونده‌ای در معاونت حقوق عامه این دادستانی تشکیل و تعدادی از شهرداران استان به دادستانی احضار و با نگرش به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028620

وب گردی

وب گردی