ثبت رکورد جهانی در ترافیک داده ها

ترافیک داده ها در فرانکفورت  DE-CIX طی هفته گذشته به اوج خود رسید و با 7.1 ترابیت بر ثانیه رکورد جدید جهانی را رقم زد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، DE-CIX (مبادله اینترنتی تجاری Deutscher Commercial) یک نقطه مبادله اینترنتی و خنثی مرکز تبادل اینترنت (IXP) واقع در فرانکفورت ، آلمان است. این بزرگترین نقطه مبادله در سراسر جهان از نظر اوج ترافیک با حداکثر توان بیش از 7.2 Tbit / s (ترابیت در ثانیه) است.

در DE-CIX ، بیشترین میزان تبادل داده در زمان اوج تا امروز 6.8 ترابیت در ثانیه بود. اخیراً ، در دسامبر سال 2017 ، رکورد 6 ترابایت در هر ثانیه شکسته شده بود. « هارالد » مدیرعامل DE-CIX در اینباره گفت:« جریان داده ها در DE-CIX فرانکفورت از سال 2014 بیش از دو برابر شده است و در آینده به سرعت پیشرفت خواهد کرد. سال گذشته ، فقط ظرفیت اتصال به اینترنت بیش از 35 درصد افزایش یافته و از 45 ترابیت (Tbit) در مقایسه با سال 2017 فراتر رفته است. رشد مستمر در دستگاه ها و فن آوری های متصل و افزایش دیجیتالی شدن ، محرک رشد در آینده خواهد بود.»

به طور کلی ، در نقاط تبادل اینترنت ، ترافیک داده نوسان دارد و ریتم روزانه استفاده از اینترنت را نشان می دهد ، که از ساعت 06:00 صبح شروع می شود و در ساعت 21:00عصر به اوج خود می رسد. تغییرات دوره ای نیز ثبت می شود ، در تابستان مردم تمایل دارند کمتر از پاییز و زمستان آنلاین باشند.

DE-CIX که در سال 1995 تأسیس شد ، در کل 18 نقطه تبادل اینترنت در سرتاسر اروپا ، خاورمیانه و ایالات متحده را اداره می کند. در این مکانها ارائه دهندگان خدمات اینترنت ، اپراتورهای شبکه ، شبکه های توزیع محتوا و سازمان ها سعی می کنند داده ها را با بالاترین سرعت و کمترین هزینه انتقال دهند و اطمینان حاصل کنند که بسته های داده از سریعترین و مقرون به صرفه ترین روش به گیرنده می رسند.

اطلاعات ضروری: یک ترابایت در ثانیه به چه معنی است؟

یک ترابیت در ثانیه برابر با انتقال همزمان 230 هزار فیلم با کیفیت HD است. یک ترابیت در ثانیه برابر است با حدود 230 میلیون صفحه A4 ، این یعنی یک بسته کاغذ ، تقریباً به ارتفاع 25 کیلومتر.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028634

وب گردی

وب گردی