انتقاد به نحوه جذب مددکاران اجتماعی توسط وزارت بهداشت

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران نسبت به نحوه جذب مددکاران اجتماعی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید حسن موسوی چلک با بیان این که آزمون استخدامی وزارت بهداشت هر چند وقت یکبار برگزار می‌شود و فارغ التحصیلان این آزمون را فرصت طلایی برای اشتغال می‌دانند گفت: با وجود این که میزان استخدام مددکاران اجتماعی نسبت به رشته‌های دیگر کمتر است در این آزمون هم با مشکلاتی رو به رو هستند. اخیرا وزارت بهداشت سهمیه استخدامی را برای مددکاران اجتماعی در نظر گرفته است اما در این آزمون فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته مددکاری اجتماعی که مدرک "کارشناسی" آنها مددکاری اجتماعی نیست، امکان شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت را ندارند و از آن محروم شده‌اند.

وی افزود: براساس دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت، تنها افرادی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدشان در رشته مددکاری اجتماعی بوده است می‌توانند به استخدام این وزارت خانه دربیایند، این در حالی است که اگر چه ممکن است این افراد اولویت بیشتری برای استخدام داشته باشند اما نمی‌توان سایرین را از این فرصت محروم کرد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با تاکید بر این که در طرح طبقه بندی مشاغل سازمان امور استخدامی هم این موضوع مطرح نیست تصریح کرد: این تفکر غلطی است که در روند استخدام وزارت بهداشت غالب شده است و به این ترتیب برخی از دانشجویان صاحب صلاحیتی که در دانشگاه‌های داخل کشور موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مددکاری اجتماعی شده‌اند از استخدام بازمی‌ماندند.

موسوی چلک با بیان این که انتظار داریم سازمان امور استخدامی کشور و وزارت بهداشت نسبت به این شرایط تجدید نظر کنند ادامه داد: انتظار داریم که این روند در حذف برخی از دانش آموختگان رشته مددکاری اجتماعی متوقف شود و این تفکر غلط باعث نارضایتی جامعه مددکاری اجتماعی از مسوولان وزارت بهداشت نشود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1028642

وب گردی

وب گردی