لزوم توجه به مسائل تربیتی و ارتقا شاخص های کیفی در مدارس سما

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جمع کارکنان سما بندرعباس با تاکید برارتقا شاخص های کیفی و لزوم توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی گفت: تقویت بنیه علمی دانش آموزان و دانشجویان در کنار تزکیه و خودسازی از مهمترین اهداف انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان در همایش سراسری مدیران، کارکنان و معلمان سما بندرعباس که با حضور رئیس مراکز سما هرمزگان در سالن شهید مطهری دانشکده فنی و حرفه ای سما برگزار شد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: این بیانیه سندی جامع و کامل برای رسیدن به توسعه پایدار است که همه باید حداقل یکبار آنرا به خوبی مطالعه و متناسب با ماموریت خود از ظرفیت های اندوخته آن بهره برداری کنند.

وی با تاکید بر حفظ حرمت و تکریم معلمان و تعامل سازنده با والدین و اجتماع را از مهمترین شاخص های ارزیابی کیفیت عنوان کرد و خواستار تداوم جلسات و غنا بخشی علمی به همایش های دانش آموزی و دانشجویی شد.

رئیس مراکز سما هرمزگان نیز در ابتدای این همایش ضمن تبریک سال جدید تحصیلی و هفته دفاع مقدس از حضور دکتر کامرانی در جمع خانواده سما تشکر کرد و افزود: حضور ایشان در این مراسم نشان دهنده اهمیت زیادی است که برای حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان و نسل آینده قائل هستند.

احسان محمدی نژاد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه مکانی برای ارائه خدمات متنوع آموزشی است که بر ارجح دانستن تعلیم و تربیت چند وجهی بر آموزش انسانهای تک بعدی در آن تاکید شده، اذعان داشت: مسئولیت ما آماده کردن دانش آموزان برای پذیرفتن نقش هایی است که در آینده باید به عهده دار شوند.

وی بر لزوم تقویت مهارت های حل مسئله، تفکر انتقادی و کار گروهی تاکید کرد و افزود: باید در کنار عناصر منجر به تعالی فردی عناصر مربوط به تعالی اجتماعی همچون هویت، سبک زندگی و احساس مفید بودن را با روش های مبتکرانه و بدیع به دانش آموزان انتقال داد.

کارگاه روش تدریس و جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر صباحی زاده عضو هیات علمی دانشگاه و متخصص علوم تربیتی پایان بخش این برنامه بود.

این همایش هر ساله در ابتدای سال تحصیلی و برای هماهنگی و مرور مسائل آموزشی-تربیتی و بخشنامه های حوزه مدارس سما در مرکز آموزشی و فرهنگی سما بندرعباس برگزار می گردد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028646

وب گردی

وب گردی