اختصاص 500 میلیارد تومان به وام های دانشجویی در سال جاری/ 107 اتاق تندرستی در کشور افتتاح شد

دو پروژه پردیس خوابگاهی دختران و زمین چمن مصنوعی دانشگاه ایلام با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه ایلام، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان با حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی استان ایلام که با حضور علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام و مقامات ارشد استان در دانشگاه ایلام برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون چهار میلیون دانشجو در سطح کشور به تحصیل اشتغال دارند، بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش‎ها و زحماتی که در حوزه آموزش عالی صورت گرفته، دیگر برای جوانان حضور در دانشگاه یک آرزو نیست و هر کس اراده کند می‎تواند وارد دانشگاه شود.
معاون وزیر علوم، توسعه پژوهش و فناوری را یکی دیگر از دستاوردهای آموزش عالی کشور عنوان کرد و گفت: کسب رتبه ۱۶ جهانی در این حوزه، نشانه توسعه مطلوب و هدفمند آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی است.
صدیقی، افزود: استادان ما به حدی از توانمندی رسیده‎اند که هم اکنون در حال انجام پروژه‎های تحقیقاتی مشترک با اساتید صاحب نام دنیا هستد.
رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به شدت گرفتن جنگ اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی در چند سال اخیر، تصریح کرد: به‌واسطه فشار دشمن شاهد بعضی محدودیت‎های مالی هستیم، اما با مقاومت بی‌نظیر ملت ایران و تدابیر مسئولان، تلاش دشمنان برای تسلیم کردن جمهوری اسلام ناکام مانده و امروز نشانه های پیروزی آشکار شده است.
صدیقی، افزود: مدیرت درست هزینه‎ها، خلق منابع مالی جدید و تلاش مداوم باعث خواهد شد تا با سربلندی از این دوره نیز عبور نمائیم.
معاون وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود به روند فعالیت‎های حوزه دانشجویی در سطح دانشگاه‎های کشور پرداخت و بیان داشت: علی‌رغم محدودیت‌‎های مالی که وجود دارد، با اهتمامی که صورت گرفت درمجموع ۱۰۲ خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‎های مختلف کشور بهسازی و نوسازی شد، ۳۵ زمین چمن مصنوعی احداث گردید و احداث ۲۹ مورد دیگر از این نوع نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین ۱۰۷ اتاق تندرستی به بهره‎برداری رسید و ۴۹ آشپزخانه سلف سرویس‌های دانشجویی نیز تعمیر و بازسازی شد.
صدیقی در ادامه با بیان اینکه ۱۲ هزار ظرفیت جدید در سال تحصیلی جدید به خوابگاه‎های دانشجویی اضافه شده است، یادآور شد: امیدواریم امسال با اتمام پروژه‎های در دست اجرا، ۷۵ هزار ظرفیت به خوابگاه‎های دانشجویی وزارت علوم اضافه شود.
وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام‎های مختلف دانشجویی در سال جدید تحصیلی اختصاص یافته است، گفت: در تلاش هستیم تا به همه تعهدات خود در این زمینه عمل نمائیم.
در ادامه علی‎اکبری رئیس دانشگاه ایلام ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: به علت اینکه حماسه دفاع مقدس و تلاش‎های صورت گرفته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای ما توانمندی و قدرت به ارمغان آورده‎اند، این موضوع یک تقارن مبارک است.
وی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه ایلام به توسعه متوازن دانشگاه التزام دارد، یادآور شد: علی‌رغم محدودیت‎های مالی چند سال اخیر، مدیریت دانشگاه ایلام با عملی ‎کردن اقتصاد مقاومتی و مدیریت درست منابع، توانسته زمینه رشد و توسعه تمام حوزه‎های دانشگاه را فراهم آورد.
رئیس دانشگاه ایلام افزود: یکی از دستاوردهای مهم چند سال اخیر دانشگاه ایلام، بین‌المللی شدن آن است که در رقابت با دانشگاه‎های بزرگ کشور موفق شدیم از چهار کشور خارجی دانشجو پذیرش نمائیم.
علی ‎اکبری با بیان اینکه همه در استان ایلام به دانشگاه ایلام نظر مثبت دارند، خاطرنشان کرد: با همدلی که مابین دانشگاه ایلام و مقامات ارشد استان حاکم است، ظرفیت‎های جدیدی برای توسعه دانشگاه ایلام فراهم شده است.
سپس حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار داشت: به‌واسطه خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان اسلام، بحمدالله امروز کشور در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دارد و هر ایرانی به ایرانی بودن خود افتخار می‎کند.
وی تأکید کرد: از برکات دفاع مقدس شکل‎گیری جبهه مقاومت در منطقه بود، که به فضل خدا برکات زیادی را برای جمهوری اسلامی به همراه داشته، به طوری که آمریکا تاکنون جرأت تجاوز به خاک ایران اسلامی را نداشته است.
امام جمعه ایلام دانشگاه‎ها را مبدا ترقی و اصلاح جامعه دانست و یادآور شد: علم و دانش می‌تواند به انسان حیات و نشاط معنوی ببخشد و به یقین توسعه دانشگاه‌ها به توسعه همه جانبه استان نیز کمک خواهد کرد.
حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‎های مختلف دشمنان علیه ایران اسلامی، تأکید کرد: دشمن هویت ایرانی - اسلامی نسل جوان را هدف گرفته و در صدد ایجاد فاصله و تفرقه بین اعضای خانواده‎ها و گسست پیوند عاطفی مابین آنهاست که این امر هوشیار همگان و بخصوص دانشگاهیان را می‎‌طلبد.

کد خبر: 1028652

وب گردی

وب گردی