عرضه دستگاهی برای تولید انبوه و ارزان گرافن

شرکت آیکسترون دستگاهی برای تولید انبوه گرافن با قیمت کم و راندمان بالا ارائه کرده است. این دستگاه با کمترین آلودگی، گرافن تولید می‌کند که برای استفاده در صنعت الکترونیک و نیمه‌هادی مناسب است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، آیکسترون (AIXTRON) یکی از شرکت‌هایی است که در پروژه پرچمداری گرافن مشارکت کرده است. این شرکت اعلام کرد که اخیرا دستگاهی برای تولید گرافن در مقیاس انبوه تولید کرده که با روش لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار می‌تواند گرافن تولید کند.

این دستگاه‌ می‌تواند با قیمت کم، محصولاتی با مقیاس بالا تولید کند و از این گرافن‌ها در صنایعی مانند الکترونیک، حسگر و فتونیک استفاده کرد. از آنجایی که تولید گرافن با این دستگاه‌ها در شرایط محیطی انجام می‌شود، هزینه تولید گرافن تا صددرصد قابل کاهش است.

این دستگاه سنتز گرافن را روی ویفرهای عایق تسهیل می‌کند، کاری که موجب تسریع توسعه گرافن در صنعت الکترونیک می‌شود. به‌منظور کاهش هزینه‌های سنتز گرافن، این شرکت نمونه‌هایی را در فروم صنعتی برای علاقه‌مندان عرضه کرده است.

این دستگاه قادر است تا ۲۰ هزار مترمربع گرافن در سال تولید کند که این رقم ۲۰۰ برابر بیشتر از ظرفیت راکتورهای رایجی است که در حال حاضر در صنعت استفاده می‌شوند.

الکس جواری، از مدیران شرکت آیکسترون در این زمینه گفت: این دستگاه محصول سه سال تحقیق و توسعه است که در قالب پروژه پرچمداری گرافن انجام شده است. گرافن در شرایط محیطی روی فویل تشکیل می‌شود و نیازی به خلاء نیست. بنابراین این فناوری به سادگی در کارخانه‌ها قابل استفاده است. به دلیل روشی که استفاده شده، این فناوری قادر است هزینه تولید گرافن را برای هر مترمربع تا صد برابر کاهش دهد.

این دستگاه با هدف پاسخ به نیاز صنعت نیمه‌ هادی طراحی و ساخته شده است. معمولا گرافن روی فویل‌ها و سطح فلزی قرار داده می‌شود که این موجب بروز آلودگی شده که برای صنعت نیمه‌هادی مناسب نیست. از این رو، این دستگاه می‌تواند به کاهش میزان آلودگی گرافن کمک شایانی کند.

کامیلیا کولتی گفت: این دستگاه با کمک پروژه پرچمداری گرافن ساخته شده است و بدون یاری این برنامه تولید آن مقدور نبود. در این پروژه دانشمندان مختلفی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف کنار هم قرار گرفتند تا این فناوری ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028655

وب گردی

وب گردی