ساخت 6 پهپاد توسط یک شرکت دانش‌بنیان/ ورود نخبگان به حوزه طراحی و ساخت پهپاد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از طراحی و ساخت پهپاد رعد خبر داد و گفت: این شرکت با بهره‌مندی از توان و تخصص نخبگان 6 پهپاد طراحی و تولید کرده است.

محمود قاسمی فرد مدیرعامل شرکت دانش بنیان رایا اوج پرواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز با اشاره به ورود نخبگان به حوزه طراحی و ساخت پهپاد در کشور اظهار کرد: این شرکت با دارا بودن 6 پهپاد سفره ماهی، دلتا، کلاغ پلاس، سینه سرخ، لاگرو و سسنا در سال 85 با تلاش پیشکسوتان صنعت هوافضای کشور شروع به کار کرده است و در اواخر سال 90 به منظور ارتقای سطح کیفی محصولات، برخی از دانشجویان نخبه کشور را نیز جذب کرد و در نهایت در سال 95 فعالیت خود را به عنوان شرکت دانش‌بنیان آغاز کرد.

وی تصریح کرد: از توانمندی‌های این شرکت فعال در حوزه پهپاد می‌توان به طراحی، ساخت و تولید انواع پرنده‌های بدون سرنشین سبک و سنگین، آموزش خلبانی، نگهداری و تعمیرات در سطوح مختلف، طراحی و تولید انواع تجهیزات هدایت‌پذیر از دور به صورت خودکار، نیمه خودکار و دستی، طراحی، ساخت و تولید انواع قالب‌ها و قطعات صنعتی اعم از فلزی و کامپوزیتی، مشاوره در امور مهندسی و ارائه مشاوره رایگان و در اختیار گذاشتن تجربیات خود در رفع مشکلات فنی سازمان‌ها است.

قاسمی‌فرد افزود: ما بیشتر در زمینه پهپادهای بال ثابت فعالیت می‌کنیم. ویژگی این پرنده 4 ساعت مقاومت پرواز و برد عملیاتی تا شعاع 100 کیلومتری است و زیر آن دوربینی تعبیه شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان به مزایای برگزاری نمایشگاه در حوزه پهپاد اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه به ما کمک کرد تا با دامنه مشتریان و خدمات دهندگان ارتباط بیشتری برقرار کنیم؛ چرا که این نمایشگاه به صورت تخصصی و ویژه به حوزه پهپاد اختصاص یافته بود و باعث شد ارگان‌های مختلف و شرکت‌ها به صورت تخصصی در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی تأکید کرد: ما توانستیم نیازهای صنایع دولتی و خصوصی را به صورت تخصصی رصد کنیم و بتوانیم به آنها راهکارهایی ارائه دهیم؛ همچنین برنامه‌های آتی را براساس نیازهای آنها طراحی و اجرا کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های متمایز پرنده‌های ما نسبت به رقبا در حوزه سازه و ساخت کیفیت و وزن آنها است و ما از تکنیک‌های کاربردی مناسب در تولید استفاده می‌کنیم؛ همچنین این روش‌ها و تکنیک‌ها را به صورت مشاوره در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهیم.

هم‌اکنون 6 پهپاد سفره ماهی، دلتا، کلاغ پلاس، سینه سرخ، لاگرو و سسنا به نتیجه مطلوب رسیده و مقدمات تولید انبوه آماده شده است و در آینده نزدیک نیز پهپاد رعد تولید خواهد شد. این مجموعه تا به امروز با پشت سر گذاشتن مشکلات بسیار توانسته در انواع مدل‌ها (آموزشی، شناسایی و هدف)، محصولاتی را برای انواع کاربردها ارائه دهد که برخی به تولید انبوه رسیده و برخی هنوز در دست تحقیقات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028661

وب گردی

وب گردی