کاهش 7 درجه ای  گرما  در تهران/ هشدار سیلاب در برخی شهرها

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا شنبه آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و وقوع صاعقه در مناطق مرتفع استان‌های سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان، کرمان، فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

به گزرش گروه اجتماعی ایسکانیوز،احد وظیفه در تشریح آخرین وضعیت جوی در مناطق مختلف کشور گفت: بعدازظهر فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش پراکنده در سواحل خزر آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه بارش‌ها در سواحل خزر تقویت می‌شود و در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده و رعد و برق در بعدازظهر شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: روز یکشنبه با تقویت جریانات شمالی در نوار شمال کشور، بارش‌ها در سواحل خزر بیشتر می‌شود و دریای خزر هم مواج خواهد شد، که این شرایط موجب کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور خواهد شد، همچنین روز یکشنبه بعدازظهر در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش خواهیم داشت.

وی بیان کرد: تا ظهر روز یکشنبه آینده در بخش‌هایی از اردبیل و ارتفاعات شمال آْذربایجان شرقی بارندگی خواهیم داشت و روز دوشنبه بارش‌ها محدود به سواحل خزر است.

وظیفه اضافه کرد: در سه روز آینده طی ساعات بعدازظهر در شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز غربی وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در پنج روز آینده در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان رشد ابر، رعد و برق و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و این شرایط از شنبه در شرق و جنوب فارس نیز رخ خواهد داد.

وظیفه افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌رو در خراسان شمالی،‌ سمنان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قزوین و یزد وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در زابل محسوس‌تر است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود و این شرایط تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد. همچنین فردا بیشینه دما در تهران 35 درجه بالای صفر خواهد بود و با کاهش آن در روزهای آتی روز دوشنبه هفته آینده بیشینه دما در تهران به 28 درجه می‌رسد، همچنین کمیته دما فردا در تهران 21 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمیته دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا شنبه 6 مهرماه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع در استان‌های سیستان و بلوچستان،‌ برخی مناطق هرمزگان، غرب و جنوب کرمان و جنوب فارس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین این شرایط در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران هم در تاریخ‌های مذکور پیش‌بینی می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028679

وب گردی

وب گردی