آمریکا در اجرای سیاست‌های خصمانه علیه ملت‌ها تنهاست

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برخی از کشورهای اروپایی و انگشت شمار کشورهای منطقه در حال حاضر پیرو سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا بر علیه سایر کشورها هستند.

میلاد عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سخنرانی روحانی در نشست سالانه سازمان ملل در نیویورک گفت: سخنان رئیس جمهور هیچ دستاورد سیاسی و بین المللی برای کشورمان به همراه نداشت؛ روحانی می‌توانست از این فرصت سالانه به خوبی برای نشان دادن پیام صلح و دوستی ایران برای منطقه و جهان استفاده کند.

وی به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل نیز اشاره کرد و گفت: رئیس جمهورهای آمریکا عادت دارند خود را کدخدای جهان بدانند و به سایر کشورها فحاشی و توهین کنند. ادعاهای آمریکا علیه برخی از کشورهای همیشه در حد حرف و سخن باقی مانده است و هیچ زمانی مدرکی برای اثبات تهمت‌های آمریکا به جهانیان ارائه نشده است.

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: روحانی در قبال رفتار و ادبیات توهین‌آمیز و خصمانه‌ که ترامپ در برابر ایران در پیش گرفته صحبت‌های نسبتا مناسبی داشت؛ اما می‌توانست با استفاده از زمان خود برای سخنرانی در سطح جهانی به نحوه بهتر و سنجیده استفاده کند.

عبدی اضافه کرد: سخنرانی ترامپ و پس‌ از آن روحانی در سازمان ملل، حکایت از این دارد که آینده تصور و امکان رسیدن به‌ نوعی درک مشترک به‌منظور توافق بین دو کشور مهیا نیست. آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بارها سخن از بهبود روابط با ملت و کشور ایران می‌زنند اما در نطق سالیانه خود در نیویورک یا در عمل سیاست‌های خصمانه خود علیه ایران را دارند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه آمریکا با این سیاستی که در پیش گرفته به زودی در جهان تنها خواهد شد، گفت: برخی از کشورهای اروپایی و انگشت شمار کشورهای منطقه در حال حاضر پیرو سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا بر علیه سایر کشورها هستند و بیشتر دولت‌ها یا ملت‌ها همراه آمریکا در تحریم‌های یک‌جانبه بر علیه کشورهای دیگر نیستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028690

وب گردی

وب گردی