سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از راه‌اندازی سراهای نوآوری در این واحد دانشگاهی به‌منظور توسعه کارآفرینی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری در نشستی با کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه اظهار کرد: دانشگاه باید مأموریت‌گرا باشد اگر معلوم نباشد دانشگاه در کدام مسیر حرکت می‌کند نتیجه‌ای به دست نمی‌آید؛‌ بنابراین مأموریت دانشگاه حرکت به‌سوی هدفی معین است و اگر به غیر از این باشد دانشگاه از رسالت اصلی خود منحرف می‌شود.

وی افزود:‌ امروز روزی نیست که ما منتظر باشیم تا بخش صنعت برای حل مشکلاتش به دانشگاه مراجعه کند، امروز باید دانشجو و استاد به سراغ صنعتی‌ها بروند و شکی نیست که بخش صنعت با آغوش باز دانشگاهیان را می‌پذیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک گفت: باید مأموریت‌گرایی دانشگاه تقویت شود، نباید دانشجوی کارشناسی ارشد بیکار داشته باشیم و این برای دانشگاه خوب نیست دانشجو از همان زمان تحصیل باید کارآفرین باشد و اگر دانشجو از ابتدای تحصیل کار کند قطعاً پس از گرفتن مدرک تحصیلی بازار کار، او را با آغوش باز می‌پذیرد.

کلانتری تصریح کرد: بازار کار تشنه نیروهای خلاق و با انرژی است و اگر دانشجو و دانشگاه در این مسیر حرکت کنند می‌توانند در امر کارآفرینی پیشرو و جلودار باشند. ما به لطف الهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی سراهای نوآوری را راه‌اندازی خواهیم کرد و واحدهای دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها و محصولات منطقه خود باید سراهای نوآوری را با عزمی راسخ راه‌اندازی کنند. من به آنچه می‌گویم ایمان دارم دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی می‌تواند پرچمدار کارآفرینی باشد.

وی مطرح کرد:‌ هیئت علمی باید علاوه بر تدریس و تولید علم، تبدیل ایده به محصول و کارآفرینی کند، راهنمایی پایان‌نامه، مشارکت در شوراهای علمی و آموزشی دانشگاه و کارگاه‌ها و کلینیک‌ها را داشته باشد و موجب ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028704

وب گردی

وب گردی