هوش مصنوعی محور صنایع بزرگ جهان است

رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه گفت: هوش مصنوعی محور صنایع بزرگ جهان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مراسم استقبال از نودانشجویان واحد قزوین، مرتضی موسی خانی رئیس این دانشگاه با اشاره به تاریخچه‌ تاسیس واحد قزوین و دانشجویان نخبه و فارغ‌التحصیلان برتر طی سال‌های گذشته، افزود: به لطف خداوند متعال، مرحوم آیت‌اله باریک‌بین، صالحی و سایر بزرگان شهر و زحمات دوستان و همکاران بنده، این دانشگاه توانست چهار سال پس از تاسیس،‌ نخستین فارغ‌التحصیلان خود را راهی دانشگاه‌های بزرگ کشور و دنیا در مقطع کارشناسی ارشد کند. دکتر مرتضی

موسی‌خانی ادامه داد: این دانشگاه در ابتدا امکانات چندانی نداشت؛ اما اراده‌ای قوی داشت و اینکه ما باید زمینه‌‌ی بالندگی استعدادها را فراهم کنیم و با جذب استادان شایسته و حمایت مسئولان شهر الحمداله این دانشگاه توانست در بین بهترین دانشگاه‌های کشور قبولی کارشناسی ارشد داشته باشد که افتخار بزرگی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامی داشت هفته‌ی دفاع مقدس و رشادت‌های دلاور مردان جنگ تحمیلی، گفت: این عزیزان از تمام دارایی خود، همسر و فرزندان گذشتند تا ایران اسلامی سربلند بماند و نام ایران بلندتر از همیشه باشد، امروز نیز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با همین اعتقاد و باور عهد کرده‌اند که راه شهدا را ادامه دهند و توانسته‌اند بهترین سیستم‌های مکاترونیکی پیشرفته دنیا را بسازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: امروز محور همه‌ی صنایع بزرگ جهان بر هوش مصنوعی قرار گرفته و قطعا حضور شما در مرکز فناوری و نوآوری سینتک، باعث آشنایی بیشتر با دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه شد و مشاهده کردید که دانشجویان ما شعار "ما می‌توانیم" امام راحل را معنا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه الکامپ امسال، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام اول را کسب کرد و این حاصل نشد جز با تلاش‌های دانشجویان ما، مانند ساخت ربات‌های مختلف، ساخت خودروی خورشیدی که در مسابقات آمریکا خوش درخشید.

موسی‌خانی ادامه داد: آنچه که شما ملاحظه فرمودید امروز به برکت تلاش دانشجویان عزیز حاصل شده؛ تا به شهدای عزیز بگویند ما هستیم برای اینکه راه شما را ادامه دهیم و دیگر شاهد ظلم و جنگ هشت ساله نباشیم. اکنون قدرت ما به جایی رسیده که دیگر کشوری جرات ظلم و مقابله با ما را ندارد تا مانند سابق مردم مناطق مرزی را آواره کند.

کارآفرین برتر کشور در سال‌های گذشته، خطاب به دانشجویان یادآور شد: ما یک شعاری داریم "یادگیری، آینده‌ی درخشان" از شما خواهش می‌کنم هر چقدر می‌توانید بیشتر یاد بگیرید و از امکانات خوبی که در اختیار شماست نهایت بهره را ببرید، زیرا این دوران عمر شما دیگر تکرار نخواهد شد.

وی با اشاره به درخشش تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ، گفت: این توفیقات با تلاش‌های دانشجویان و استادان حاصل شده و ما باید این راه را ادامه دهیم؛ از شما عزیزان هم می‌خواهم که برای یادگیری از لحظه‌ای غافل نشوید، زیرا در دوران طلایی عمر خود قرار دارید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: از اولیای دانشجویان تشکر می‌کنم که دانشجویان را تا اینجا حمایت کرد‌ه‌اند؛ و می‌خواهم که همچنان این حمایت را ادامه داده و تجربیات خود را در اختیار فرزندان قرار بدهند که یک ضرورت است.

موسی‌خانی اظهار داشت: دانشگاه دو جنبه‌ی جدی دارد؛ "تعلیم و تربیت" ویژن دانشگاه سانفرانسیسکو خلق دنیایی انسانی‌تر و عادلانه‌تر است؛ از شما خواهش می‌کنم یک چشم انداز برای خود ترسیم کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید؛ علایق‌تان را شناسایی کرده و تمام توان خود را در آن راه صرف کنید؛ شک نکنید که جزو بهترین‌های جهان خواهید شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انسان‌های تاثیرگذار در تاریخ ماندگار می‌شوند و پیامبر فرمود بهترین مردم سودمندترین آن‌ها هستند. از این دنیای فانی اگر قرار است برویم، می‌خواهیم پروفسور حسابی باشیم، پروفسور سمیعی باشیم، دکتر علی‌اکبر صالحی باشیم، دکتر جواد صالحی باشیم که از مفاخر این شهر و جزو دانشمندان بزرگ جهان هستند یا می‌خواهیم یک انسان معمولی باشیم؛ اگر مبتنی بر یک مقصود بنیادین عمر ارزشمند خود را سپری کنید، قطعا در زمره‌ی انسان‌هایی خواهید شد که همیشه از آن‌ها یاد می‌شود.

موسی‌خانی ضمن قدردانی از بنیان‌گذاران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: این دانشگاه تاکنون دانش آموختگان بزرگی تربیت کرده و جزو برترین دانشگاه‌های کشور است؛ در رده‌بندی یونیسف، رتبه‌ی برتر کشور در کارآفرینی را به دست آورده و توفیقات فراوانی داشته است.

وی در پایان خطاب به دانشجویان اظهار داشت: وقت بگذارید که رشد کنید، برای موفق شدن باید تلاش کرد؛ ما به همه‌ی شهدا وام دار هستیم و باید با تحصیل و پیشرفت، دین خود به کشور و شهدا را ادا کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محبی نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل بالای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: برای شکل‌گیری این دانشگاه موفق، تنها هزینه‌ای که شما برای تحصیل می‌پردازید کافی نیست، بلکه هزینه‌های خیلی زیادی از جمله خون پاک شهدا برای آن داده شده است.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: ما مخلوق خدای حکیم هستیم، یعنی خداوند متعال از آفریدن تک تک ما هدفی داشته، بهترین انتخاب آن هدفی است که خداوند ما را برای آن خلق کرده است؛ ‌باید آن را شناخت و در مسیر رضای الهی قدم برداشت، اگر کسی به آن معنا برسد قطعا در دنیا و آخرت رستگار خواهد شد.

وی افزود: انسان به واسطه‌ی علم می‌تواند فاصله‌ی خود را با خداوند کم می‌کند، یعنی بدون علم انسان نمی‌توان به کمال برسد؛ به همین دلیل پیامبر اعظم وقتی به مسجدی وارد شدند که دو گروه در حال عبادت و مباحثه‌ی علمی بودند، پیامبر در جمع گروهی قرار گرفتند که به مباحثه‌ی علمی مشغول بودند، زیرا بدون علم نمی‌شود آن معنای واقعی معرفت به خداوند متعال را به دست آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محبی اظهار داشت:‌ ما اگر در کنار تحصیل دانش، ارتباط خود را با خداوند متعال تقویت کنیم، در همه‌ی مراحل پیروز خواهیم بود و این حاصل نمی‌شود مگر با سبک زندگی اسلامی؛ با سبک زندگی غیراسلامی و با هوای نفس انسان نمی تواند موفق باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: آینده از آن اسلام است، همان طور که توسط پیامبر اعظم هم آن را پیش بینی کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها این مطلب را عنوان کرده‌اند، پس تلاش کنیم از این غافله عقب نمانیم و پاسدار خون شهدا در سنگر علم و دانش باشیم.

شایان ذکر است؛ ادای احترام به شهدای گمنام، بازدید از مراکز تحقیقاتی و دانشکده‌ها و جلسه‌ی توجیهی برای دانشجویان جدید، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028715

وب گردی

وب گردی