ویزیت رایگان دندان‌‌‌‌پزشکی موکب‌‌‌داران عراقی/ 44 پزشک در موکب واحد علوم و تحقیقات فعالیت می‌‌‌کنند

مسئول موکب واحد علوم و تحقیقات گفت: خدمات‌‌‌رسانی دندان‌‌‌پزشکی موکب واحد علوم و تحقیقات، صرفا به موکب‌‌‌داران عراقی ارائه می‌‌‌شود که با دریافت کارت ویزیت در ساعات مشخص، می‌‌توانند برای درمان مراجعه کنند اما بقیه خدمات پزشکی به عموم مردم و زائران انجام خواهد شد.

علی مظفری مسئول موکب واحد علوم و تحقیقات در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برپایی موکب‌‌‌‌ها توسط این واحد دانشگاهی گفت: موکب واحد علوم وتحقیقات یک موکب دانشجویی و مردمی بوده و خدمات‌‌رسانی مختلف فرهنگی، رفاهی و پزشکی در این موکب انجام می‌‌شود. تبلیغ تشیع و تقویت گفتمان جهانی مقاومت از مهم‌‌‌‌‌‌ترین برنامه‌‌های فرهنگی ما در این موکب است.

وی اظهار کرد: بنای اصلی موکب علوم و تحقیقات توسط بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی گذاشته شده است البته هیئت‌‌های دانشجویی و دیگر دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد هم در این موکب دانشجویی که با عنوان امت محمد(ص) نام‌‌گذاری شده فعالیت دارند.

مظفری تشریح کرد: کاروان‌هایی که در این پیاده‌روی شرکت دارند از کشورهای مختلف جهان و حتی از غیر مسلمانان و مسیحیان هستند که در این مراسم شرکت می‌‌‌کنند. یک غرفه نمایشگاهی در معرفی مظلومیت مردم یمن و نیجریه در جهان اسلام همچنین غرفه‌‌‌ای با عنوان اتحاد ادیان داریم و درصددیم تا از وجود دانشجویان اهل سنت در این موکب استفاده کنیم. یک غرفه هم مختص به اطفال داریم که بازی‌‌‌‌‌های هدفمند و کار با کاغذ با موضوع حادثه کربلا و امام حسین داریم.

مسئول موکب واحد علوم و تحقیقات درباره خدمات‌‌‌‌رسانی پزشکی در این موکب تصریح کرد: مساحت موکب ما در زمینی به مساحت 1500 متر است و از فاصله نجف تا کربلا در عمود 270 برپا می‌‌‌‌شود. 44 پزشک و پرستار در این موکب برای خدمت‌‌‌‌رسانی حضور دارند که این تعداد برگرفته از پزشکان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد و دیگر مجموعه دانشگاه‌‌های کشور هستند. در این موکب خدمات‌‌‌رسانی دندان‌‌‌پزشکی صرفا به موکب‌‌‌داران عراقی ارائه می‌‌‌شود که با دریافت کارت ویزیت در ساعات مشخص، می‌‌توانند برای درمان مراجعه کنند اما بقیه خدمات پزشکی به عموم مردم و زائران انجام خواهد شد.

مظفری درباره تفاوت حضور در موکب‌‌‌‌‌ها و زائران پیاده سفر اربعین خاطرنشان کرد: این حضور موکب‌‌‌های ایرانی در کشور عراق و کنار دیگر موکب‌‌‌های بومی این کشور، علاوه بر آنکه موجبات تقویت روابط بین دو کشور را فراهم می‌‌‌‌‌‌کند منجر به ایجاد حس وحدت و همدلی میان مسلمانان خواهد شد. بدون تردید پذیرایی و خدمات‌‌‌‌‌‌رسانی به زائران اربعین حسینی برای موکب‌‌‌‌داران توفیق بزرگی بوده که از جانب خداوند و حضرت سیدالشهدا نصیب آنها شده است.

وی یادآور شد: یکی از فعالیت‌‌‌‌‌هایی که در حال انجام آن هستیم ارائه دستاوردهای علمی جهان اسلام به زائران اربعین است که در یکی از غرفه‌‌‌های واحد علوم و تحقیقات انجام می‌‌‌شود. در حقیقت، حضور در موکب‌‌‌های دانشجویی برای دانشجویان حاضر در این موکب‌‌‌ها یک دانشگاه معنوی محسوب شده که تمرینی برای مبارزه با مادی‌‌گرایی و تعلقات پوچ دنیوی محسوب می‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028742

وب گردی

وب گردی