آگاه‌سازی مردم نسبت به تلاش آمریکادوستان برای تقلیل خواسته‌های جامعه، وظیفه دانشگاهیان است

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد آگاه کردن مردم نسبت به تقلیل خواسته‌های آنها از سوی آمریکادوستان، وظیفه اهالی دلسوز دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه‌ای به مناسبت شروع اولین سال تحصیلی در گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد تنها راه چیرگی بر فتنه­‌گران و تشکیل دولت جوان حزب‌­اللهی، بصیرت و هوشیاری مردم و دانشجویان و حضور به موقع در صحنه‌­هاست.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: چند ماه پیش انقلاب اسلامی به چهل سالگی خود رسید؛ انقلابی که با رهبری آسمانی و تأیید شده امام بزرگوار و بصیرت ملت شکل گرفت و با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب به چهل سالگی خود رسید و با ابلاغ بیانیه گام دوم به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی خیز برداشته است. از روز اول دشمن با روش های مختلفی سعی در به انحراف کشیدن این انقلاب و منصرف ­کردن آن از آرمان‌­هایش داشته است. جنگ تحمیلی هشت ساله، تهاجم فرهنگی، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای، نفوذ در نظام تعلیم و تربیت کشور و ایجاد فتنه‌های داخلی، گوشه‌ای از خباثت­‌های دشمنان علیه ملت ایران است؛ دشمنانی که اگرچه بسیار تلاش کرده‌­اند؛ اما نه‌تنها موجب کُند شدن حرکت نشده­‌اند؛ بلکه موجب مقاومت و اقتدار اسلام شده‌­اند. جهانی شدن امام حسین(ع) با راهپیمایی اربعین گویای پیروزی جبهه حق است.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: در طول این چهل سال هرجا که به ظرفیت‌های داخلی و مردمی اتکا شد، به پیروزی‌های بزرگی دست یافتیم و هرجا به مذاکره با دشمن دل بستیم، عقب ماندیم. حل مشکلات اقتصادی، رونق تولید و پیشرفت کشور در گرو اعتماد به ظرفیت‌های مردمی به ویژه نسل جوان است. گره زدن مشکلات کشور به مذاکره با آمریکا و اروپا به معنای باور نکردن نسل جوان کشور است. جای تأسف است که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب هنوز عد‌ه‌ای شعار دموکراسی سر می‌‌دهند؛ اما ذره­‌ای به توان ملت ایمان ندارند. چند سال سفره مردم را به مذاکره گره زدند و برجام را پرستیدند، شعار آزادی سر می‌دهند؛ اما مراسم شروع سال تحصیلی را در دانشگاه بدون حضور تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌کنند. شعار مردم‌سالاری می‌­دهند؛ اما رأی خود را از ملت پنهان می­‌کنند.

چرا عده­‌ای مشتاق‌­اند که گاو شیرده آمریکا باشند؟

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تنها مسیر رسیدن به پیشرفت مقاومت است؛ مقاومتی که کارآمدی خود را در برهه‌­های مختلف تاریخی نشان داده‌ است. مقاومت اصحاب سیدالشهدا در روز عاشورا، جهانی شدن اربعین را در پی داشت. مقاومت هشت ساله در جنگ تحمیلی، امنیت را به ما داد. مقاومت فرهنگی در دهه هفتاد، تربیت نسل جوان با زیربنای عمیق ایمانی و دینی را در برداشت و ان‌شاءالله مقاومت همه‌جانبه در مقابل فشار حداکثری دشمن، پیشرفت همه‌جانبه را رقم خواهد زد.

و اما دانشگاه؛

امروز دانشگاه‌­های جمهوری اسلامی، چهلمین سال تحصیلی خود را آغاز می‌­کنند؛ دانشگاهی که قرار بوده مکتب انسان‌سازی باشد، دانشگاهی که مبداً جمیع تحولات است، امروز با معضلات عدید‌ه‌­ای روبروست که به واژگون­‌سازی اهداف والای این مرکز مهم منجر می­‌شود. البته در این چهل سال دانشگاه‌­ها دستاوردهایی داشته‌اند. پیشرفت علمی، رشد علم و فناوری گویای این حقیقت است؛ اما فاصله دانشگاه کنونی با دانشگاه آرمانی بسیار است. سند دانشگاه اسلامی نوشته شده؛ اما در دانشکده‌های علوم انسانی خبری از معارف ناب انقلاب نیست و همچنان دانشگاه­‌های ما حل­ کننده مسائل کشور نیستند. دشمن امروز در تلاش است با بمباران فکری دانشجویان و سیاست­‌زدایی از دانشگاه، رخوت و ناامیدی را در میان دانشجویان گسترش دهد و دانشگاه را از رسیدن به اهداف انقلاب منصرف کند.

در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده است: گذشته از جایگاه دانشگاه تهران در آموزش عالی کشور و اجتماع بهتری‌ن­ها در این دانشگاه، بی‌شک آنچه دانشگاه تهران را از همتایانش متمایز ساخته، فضای سیاسی و نقش‌آفرینی اهالی آن چه استاد و چه دانشجو در تاریخ معاصر کشور عزیزمان است. ملی­ شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی سه دوره طلایی نقش‌­آفرینی دانشگاه تهران به‌خصوص دانشجویانش را در صفحه تاریخ ثبت کرده است؛ اما صفحات تاریخ هیچ‌گاه عاری از نقاط سیاه نیست؛ نقاط سیاهی که محصول تلاش دشمنان جمهوری اسلامی، منافقان، مزدوران و فریب­‌خوردگان داخلی، ناامیدان و بازماندگان از قطار پربرکت انقلاب اسلامی است. آنها که دانسته یا نادانسته آب در آسیاب دشمنان می‌ریزند و خون بر دل عاشقان میهن اسلامی­‌مان می­‌کنند.

دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این بیانیه آورده است: 20 سال پیش در ایام پایانی سال تحصیلی دانشگاه تهران شاهد اولین فتنه از نوع داخلی‌اش بود. توضیح اینکه فتنه‌­های قبلی از سوی گروهک‌های معاندی سر می‌زد که از اساس نظام جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی‌شناختند؛ اما این بار حامیان طیف به اصطلاح اصلاح‌طلب سردمدار این فتنه بودند. روزنامه «سلام» توقیف شده بود و عده‌­ای از دانشجویان تعمداً یا غفلتاً در اعتراض به این توقیف دست به اعتراض و آشوب زدند. سران اصلاحات سرمست از پیروزی دوم خرداد سکوت کرده و درگوشی توسط قلم‌به‌مزدها و روزنامه‌های زنجیره‌­ای خود بر طبل اختلاف می‌کوبند. عاقبت با مداخله نیروی انتظامی و راهپیمایی تاریخی مردم ولایت‌مدار ایران، فتنه خاموش می‌­شود و این قسمت از پازلِ فشار از پایین، چانه‌­زنی از بالای افسادطلبان بی‌­نتیجه می‌­ماند. 10 سال بعد در سال 88، فتنه معروف و پرهزینه خواص برای نظام کلید می­‌خورد. بازیگران این فتنه، نخست وزیر هشت ساله دوران دفاع مقدس، رئیس اسبق بنیاد شهید در دوران امام و دو تن از رؤسای جمهور به اصطلاح میانه‌رو هستند. مدت­‌ها کاندیدای شکست­‌خورده از پذیرش نتیجه انتخابات سرباز می­‌زند، هوادارانش را به خیابان می­‌آورد و مدعی تقلب چند میلیونی است. این بار هم فتنه البته با هزینه بیشتر و در زمانی طولانی ­تر با حماسه «9 دی» به پایان می­‌رسد.

دانشجویان در این بیانیه تشریح کردند: تجربه نشان داده که انگار جمهوری اسلامی ایران که ماحصل مجاهدت هزاران شهید است، باید هر 10 سال یک‌بار آتش فتنه‌­ای به دامان خود ببیند؛ آتشی که جرقه­ آن را دوستان سبز­قبا و بنفش‌­نما می اندازند. گویا در سال پیش رو هم که دست بر قضا انتخاباتی در خود دارد، این دانشگاه تهران است که باز باید درد زایمان فتنه­‌ها را به جان بخرد؛ فتنه‌ای که ایستگاه آغازینش با رمز «نه به حجاب» در روز دوشنبه سیاه با استقبال دولتی‌ها و حامیان مجلس‌نشین اعتدال به حرکت می­‌افتد و در ایستگاه دختر آبی توقفی کوتاه دارد. سرایت این گونه اعتراضات ساختگی به سایر دانشگاه‌ها خصوصاً در پایتخت، تهییج و تبلیغ ولنگاری‌های فرهنگی و کشف حجاب‌های ساختگی توسط مشتی اوباش فرهنگی مشهور به سلبریتی (که کثافت‌­کاری­‌های جنسی و اخلاقی و مالی آنها فضای فرهنگی کشور را در غفلت مسئولان متعفن کرده)، حمایت شبه‌روشنفکران غرب‌زده و سالکان طریقت تقی‌­زاده، شایع­ه‌پراکنی و هوچی‌گری بی­‌بی­‌سی و صدای آمریکا و امثال علینژاد مسیری است که مرحله پایانی آن طبق نقشه، بهر‌ برداری دولتی­‌های اعتدالی و وکیل‌­الدوله­‌های جیره­‌خوار و پیاده‌­نظام دانشجویی آنها برای برد در انتخابات پیش روست؛ اما دشمنان و فتنه­‌گران سخت در اشتباه‌اند، ما دانشجویان به تأسی از مبارز انقلابی، سید حسن نصرالله، جنگیدن در رکاب امام خامنه‌ای را جنگیدن در رکاب امام حسین (ع) می­‌دانیم و آرزوی علمداری در سپاه امام زمان (عج) را در سر داریم.

دانشجویان در این بیانیه تأکید کردند: ما اعلام می‌­داریم تنها راه چیرگی بر فتنه­‌گران و تشکیل دولت جوان حزب‌­الهی، بصیرت و هوشیاری مردم و دانشجویان و حضور به‌موقع در صحنه‌­هاست. از این رو توجه به وقایع کشور در این شرایط خاص و فرمان‌برداری از منویات مقام معظم رهبری مانع از تحقق این نقشه شوم می­‌شود. از آنجا که آیه شریفه «الفتنهُ اشدّ منَ القتل» کسب آمادگی و هوشیاری در مواجهه با فتنه­‌ها را ضرورت زمانه ساخته است، آگاه ­کردن مردم به‌خصوص جوانان و دانشجویان به تقلیل خواسته‌های آنها از اشتغال و مسکن و رفاه به پوشش، کنسرت و شرکت در ورزشگاه و غیره از سوی آمریکادوستان و حامیان آنها وظیفه اهالی دلسوز دانشگاهی است و این هشدار که اگر این بار نیز در دام­‌های تکرار­شده بیفتیم، ملت ایران باید هزینه سکوت مجلس در مقابل دولت منفعل تزویر و ناامیدی را برای یک دوره دیگر پرداخت کند.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: ما جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب، پایان عمر جریان لیبرال و غرب‌گرا در ایران را وعده می­‌دهیم و امیدواریم با بصیرت و هوشیاری ملت، تشکیل دولت جوان حزب‌­اللهی را در ایام پیشرو شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028755

وب گردی

وب گردی